Οι τεχνολογίες της νέας Mercedes-Benz S-Class


Δεν ήταν και μεγάλη έκπληξη: Η νέα Mercedes-Benz S-Class φέρνει μια σειρά από τεχνολογικές καινοτομίες, έχει αποκτήσει μεγαλύτερη ευφυΐα σε πολλούς τομείς, ενώ βάρος έχει δοθεί στην εμπειρία οδήγησής της, η οποία, σύμφωνα με τη γερμανική εταιρεία, αγγίζει πλέον νέα υψηλά επίπεδα. Οι ψηφιακές καινοτομίες, για παράδειγμα στο σύστημα MBUX, περιλαμβάνουν νέα χαρακτηριστικά που κάνουν την οδήγηση ακόμα πιο απολαυστική και, φυσικά, ασφαλή. Σε αυτά περιλαμβάνεται το σύστημα διεύθυνσης πίσω άξονα με μεγάλη γωνία διεύθυνσης, αλλά και καινοτομίες στον τομέα της ασφάλειας, όπως ο πίσω αερόσακος.



Το σύστημα PRE-SAFE® Impulse Side διαθέτει επίσης μια νέα λειτουργία, με την οποία το αμάξωμα του οχήματος μπορεί να ανασηκώνεται προτού προκύψει πλευρική σύγκρουση, χάρη στην ενεργή ανάρτηση E-ACTIVE BODY CONTROL. Μετά τη συστηματική περαιτέρω εξέλιξή τους, τα συστήματα υποβοήθησης οδήγησης αποτελούν ένα ακόμα βήμα προς την αυτόνομη οδήγηση. Για παράδειγμα, χάρη στους βελτιωμένους αισθητήρες περιβάλλοντος, τα συστήματα στάθμευσης υποστηρίζουν ακόμα καλύτερα τον οδηγό κατά τους ελιγμούς με χαμηλή ταχύτητα. Οι δε οπτικές απεικονίσεις έχουν αναβαθμιστεί σε νέα επίπεδα, καθώς ενσωματώνονται στον διαισθητικό χειρισμό του συστήματος MBUX.



Μπορεί ένα πολυτελές sedan με μακρύ μεταξόνιο να διαθέτει στην πόλη τις δυνατότητες ελιγμών και την ευελιξία ενός compact αυτοκινήτου; Μπορεί, αρκεί να διαθέτει σύστημα διεύθυνσης και στους τέσσερις τροχούς, με μεγάλη γωνία διεύθυνσης στον πίσω άξονα.

 

Μπορούν να υπάρξουν ακόμα περισσότερες καινοτομίες ασφάλειας στο εσωτερικό; Μπορούν, όπως αποδεικνύει η S-Class: Στην περίπτωση σφοδρής μετωπικής σύγκρουσης, οι πίσω αερόσακοι ανοίγουν από τις πλάτες των μπροστινών καθισμάτων, με αποτέλεσμα τα συστήματα προστασίας του αυτοκινήτου να καλύπτουν πλέον και τους δύο επιβάτες στις εξωτερικές πίσω θέσεις.



Μπορεί η ενεργή ανάρτηση E-ACTIVE BODY CONTROL να βελτιώσει όχι μόνο την άνεση, αλλά και την ασφάλεια; Μπορεί, διότι πέρα από το δοκιμασμένο σύστημα PRE-SAFE® Impulse Side, στη νέα S-Class ανασηκώνεται ολόκληρο το αμάξωμα αμέσως πριν από μια επικείμενη πλευρική σύγκρουση. Έτσι επωφελούνται όλοι οι επιβάτες.


Μπορούν τα συστήματα υποβοήθησης οδήγησης να βελτιωθούν ακόμα περισσότερο; Μπορούν, καθώς με την S-Class η Mercedes-Benz κάνει ακόμα ένα μεγάλο βήμα προς το όραμά της για οδήγηση χωρίς ατυχήματα. Ο οδηγός μπορεί πλέον να ελέγχει το όχημα με πολλά νέα ή διευρυμένα συστήματα υποβοήθησης οδήγησης. Έτσι, ασχολείται με λιγότερες λειτουργίες στην καθημερινότητα, ενώ μπορεί να οδηγεί με άνεση και ασφάλεια. Εάν προκύψει κίνδυνος, τα συστήματα υποβοήθησης είναι σε θέση να βοηθήσουν τον οδηγό να αντιδράσει σε επικείμενη σύγκρουση ανάλογα με τις απαιτήσεις και – στην ιδανική περίπτωση – να την αποτρέψει. Το ενεργό σύστημα υποβοήθησης στάθμευσης και η κάμερα 360° με νέα τρισδιάστατη προβολή βοηθούν τον οδηγό να εισέρχεται σε θέσεις στάθμευσης και να εξέρχεται από αυτές ή να πραγματοποιεί ελιγμούς σε στενούς χώρους, πιο εύκολα και άνετα από ποτέ.


«Η νέα S-Class παραμένει απόλυτα πιστή στην παράδοση καινοτομιών που τη χαρακτηρίζει. Η νέα γενιά θα θέσει και πάλι τα πρότυπα στην αυτοκινητοβιομηχανία: η S-Class έχει να επιδείξει ασύγκριτες καινοτομίες σε κάθε τομέα, από την ασφάλεια και την άνεση έως την αποδοτικότητα. Ένα κοινό στοιχείο είναι η συστηματική ψηφιοποίηση, τόσο στην εξέλιξη του μοντέλου όσο και στο ίδιο το όχημα. Η έξυπνη δικτύωση διαφόρων συστημάτων προσφέρει στους πελάτες μας απτή πρόσθετη αξία».

- Dr Uwe Ernstberger, Επικεφαλής ομάδας προϊόντων της σειράς μοντέλων S και C-Class



«Με τη νέα S-Class, παρουσιάζουμε σήμερα με υπερηφάνεια τον παγκοσμίως πρώτο αερόσακο μετωπικών συγκρούσεων για τους πίσω επιβάτες. Ο πίσω αερόσακος αυτός, με τη μοναδική κυλινδρική δομή του, είναι μοναδικός, όπως και το άνοιγμά του. Οι επιβάτες, φυσικά, θα πρέπει να συνεχίσουν να χρησιμοποιούν τις ζώνες ασφαλείας. Με τις νέες, φωτιζόμενες κλειδαριές των ζωνών ασφαλείας, η χρήση των ζωνών γίνεται πλέον ακόμα πιο διαισθητική».

- Dr Thomas W. Hellmuth, Επικεφαλής του τομέα αμαξωμάτων και ασφάλειας



«Το σύστημα διεύθυνσης πίσω άξονα εξασφαλίζει στην S-Class δυνατότητες ελιγμών που συναντά κανείς στα compact αυτοκίνητα. Ακόμα και στην S-Class με το μακρύ μεταξόνιο, ο κύκλος στροφής έχει μειωθεί σε λιγότερα από 11 μέτρα. Και χάρη στο ενεργό σύστημα υποβοήθησης στάθμευσης Active Parking Assist με κάμερα 360°, ο οδηγός μπορεί να σταθμεύει το όχημα ακόμα και σε μικρές θέσεις στάθμευσης, ενώ το σύστημα αναγνωρίζει και εάν κάποιος κινείται στον συγκεκριμένο χώρο. Βγαίνοντας από τη θέση στάθμευσης, η S-Class ελέγχει με προσοχή για τυχόν διερχόμενα οχήματα».

- Jürgen Weissinger, Επικεφαλής Μηχανικός της S-Class



«Εάν οι αισθητήρες ανιχνεύσουν μια επικείμενη πλευρική σύγκρουση, το σύστημα PRE-SAFE® Impulse Side ανασηκώνει προληπτικά το αμάξωμα έως και κατά 8 εκ. με τη βοήθεια της ανάρτησης E-ACTIVE BODY CONTROL. Με αυτόν τον τρόπο, οι δυνάμεις της σύγκρουσης κατευθύνονται προς τα ιδιαίτερα ανθεκτικά στοιχεία του αμαξώματος που βρίσκονται στο χαμηλότερο τμήμα του οχήματος. Ένα ακόμα χαρακτηριστικό που εντυπωσιάζει στην παγκόσμια πρεμιέρα της S-Class είναι η λειτουργία προειδοποίησης αποβίβασης, η οποία πλέον ενεργοποιεί μια προειδοποίηση μόλις ο οδηγός ή ο συνοδηγός εκτείνει το χέρι του προς την πόρτα. Αυτό γίνεται διότι το εσωτερικό σύστημα υποβοήθησης MBUX αναγνωρίζει το χέρι που πλησιάζει τη χειρολαβή της πόρτας».

- Dr Michael Hafner, Επικεφαλής του τομέα αυτοματοποιημένης οδήγησης



Τα σημαντικότερα χαρακτηριστικά με μία ματιά:


Αξιοποιώντας πέντε πολυπύρηνους επεξεργαστές, περισσότερους από 20 αισθητήρες και μια στερεοσκοπική κάμερα, η (προαιρετική) ανάρτηση E-ACTIVE BODY CONTROL ανταποκρίνεται προληπτικά σε διάφορες συνθήκες οδήγησης:

·        Πλήρως ενεργή ανάρτηση που λειτουργεί στα 48 V και διαθέτει πολύ μεγάλη γκάμα χαρακτηριστικών συμπεριφοράς στα διάφορα προγράμματα οδήγησης.

·        Οι μονάδες ελέγχου του συστήματος αναλύουν τις συνθήκες οδήγησης 1.000 φορές ανά δευτερόλεπτο και προσαρμόζουν ανάλογα την ανάρτηση.

·        Η ανάρτηση E-ACTIVE BODY CONTROL όχι μόνο αντισταθμίζει τις εγκάρσιες, πλευρικές και κατακόρυφες κινήσεις του αμαξώματος, αλλά ρυθμίζει και τις δυνάμεις απόσβεσης των αμορτισέρ και των ελατηρίων ξεχωριστά σε κάθε τροχό.

·        Στο πρόγραμμα οδήγησης COMFORT, η λειτουργία σάρωσης του δρόμου ROAD SURFACE SCAN χρησιμοποιεί τη στερεοσκοπική κάμερα πολλαπλών χρήσεων (SMPC), για να παρακολουθεί το οδόστρωμα μπροστά από το όχημα. Στη συνέχεια, ενεργοποιούνται τα γόνατα της ανάρτησης για να μειώνουν τις κινήσεις του αμαξώματος όταν το όχημα περνάει από ανωμαλίες του δρόμου.

·        Με το πρόγραμμα οδήγησης CURVE αυξάνεται ενεργητικά η κλίση του οχήματος προς το εσωτερικό της στροφής. Η λειτουργία κλίσης και η άνετη ρύθμιση της ανάρτησης βελτιώνουν σε μεγάλο βαθμό την οδηγική άνεση, ενώ οι επιβάτες που ζαλίζονται εύκολα νιώθουν ιδιαίτερα άνετα.

·        Εάν προκύψει κίνδυνος πλευρικής σύγκρουσης, η ανάρτηση E-ACTIVE BODY CONTROL ενεργοποιεί μια νέα λειτουργία PRE-SAFE® .


Χάρη στο (προαιρετικό) σύστημα διεύθυνσης πίσω άξονα, η S-Class διαθέτει δυνατότητες ελιγμών που συναντά κανείς στα αυτοκίνητα compact. Η γωνία διεύθυνσης στον πίσω άξονα μπορεί να φτάσει έως και τις 10 μοίρες, με αποτέλεσμα να υπάρχουν εντυπωσιακές δυνατότητες ελιγμών και ευελιξίας στην πόλη. Ταυτόχρονα, η οδηγική συμπεριφορά ευνοείται από μια εικονική επέκταση του μεταξονίου στις υψηλότερες ταχύτητες:

  • Με το σύστημα διεύθυνσης και στους τέσσερις τροχούς και με τη μεγάλη γωνία διεύθυνσης πίσω, ο κύκλος στροφής της S-Class είναι μειωμένος έως και κατά 2 μέτρα. Έτσι, ο κύκλος στροφής της S-Class με το μακρύ μεταξόνιο είναι μικρότερος από 11 μέτρα.
  • Αυτές οι εξαιρετικές δυνατότητες ελιγμών και ευελιξίας επιτυγχάνονται και χάρη στον συνδυασμό του συστήματος διεύθυνσης πίσω άξονα με μια πιο άμεση σχέση μετάδοσης στον μπροστινό άξονα.

  • Η συνδυασμένη λειτουργία του τιμονιού και των φρένων αυξάνει ακόμα περισσότερο την ακρίβεια και την ευστάθεια της συμπεριφοράς σε δυναμικές συνθήκες.
    • Διαλέγοντας αυτό το χαρακτηριστικό, ο πελάτης μπορεί να επιλέξει μεταξύ δύο εκδόσεων, μίας με πίσω γωνία διεύθυνσης έως 10 μοίρες και μίας με γωνία έως 4,5 μοίρες.

Η νέα S-Class θέτει επίσης τα πρότυπα στον τομέα της ασφάλειας σε περίπτωση ατυχήματος:


  • Με μια νέα λειτουργία του συστήματος PRE-SAFE® Impulse Side, η Mercedes-Benz έχει πλέον αναβαθμίσει τα μέτρα που εφαρμόζονται στο στάδιο πριν την σύγκρουση:
    • Σε περίπτωση κινδύνου πλευρικής σύγκρουσης, η (προαιρετική) ανάρτηση E-ACTIVE BODY CONTROL μπορεί να ανασηκώσει το αμάξωμα του οχήματος μέσα σε λίγα δέκατα του δευτερολέπτου. Με τον τρόπο αυτόν, οι δυνάμεις της σύγκρουσης διοχετεύονται ελεγχόμενα προς τα ιδιαίτερα ανθεκτικά στοιχεία του αμαξώματος που βρίσκονται στο κάτω τμήμα του οχήματος.
  • Τα μέτρα προστασίας επιβατών προέρχονται από τις πολλές καινοτομίες που παρουσιάστηκαν με το Πειραματικό Όχημα Ασφάλειας (ESF) 2019:

    • Οι νέοι (προαιρετικοί) πίσω αερόσακοι είναι οι πρώτοι μετωπικοί αερόσακοι στον κόσμο που χρησιμοποιούνται για τους δύο επιβάτες των εξωτερικών πίσω θέσεων. Η σχεδίασή τους, με το πρωτοποριακό τους κυλινδρικό σχήμα, είναι μοναδική, με αποτέλεσμα να ανοίγουν ιδιαίτερα ομαλά και, σε συνθήκες σφοδρής μετωπικής σύγκρουσης, να μειώνουν το φορτίο που δέχεται το κεφάλι και ο αυχένας των επιβατών στις πίσω εξωτερικές θέσεις (για λεπτομέρειες, ανατρέξτε στη μεθεπόμενη σελίδα).
    • Οι νέες (προαιρετικές) κλειδαριές των ζωνών ασφαλείας είναι φωτιζόμενες, έτσι ώστε να εντοπίζονται εύκολα. Η πρόσδεση με τη ζώνη ασφαλείας γίνεται έτσι με πιο διαισθητικό και εύκολο τρόπο.

o   Σε συνδυασμό με το εσωτερικό σύστημα υποβοήθησης MBUX, για πρώτη φορά μπορεί να χρησιμοποιηθεί μια κάμερα για να ανιχνεύεται το παιδικό κάθισμα στο κάθισμα του συνοδηγού. Πριν ο οδηγός ξεκινήσει, στην κεντρική οθόνη εμφανίζεται ένα μήνυμα για την πρόσδεση του παιδικού καθίσματος με τη ζώνη ασφαλείας.

o   Στη διάρκεια μιας σφοδρής πλευρικής σύγκρουσης, ο νέος κεντρικός αερόσακος (διατίθεται ανάλογα με τη χώρα) παρεμβάλλεται ανάμεσα στα καθίσματα του οδηγού και του συνοδηγού, μειώνοντας έτσι τον κίνδυνο να έρθουν σε επαφή τα κεφάλια τους.

Το τελευταίας γενιάς πακέτο υποβοήθησης οδήγησης διαθέτει πολλές και νέες λειτουργίες.

Δύο παραδείγματα:

·        Ενεργό σύστημα υποβοήθησης νεκρής γωνίας ορατότητας:

o   Η λειτουργία προειδοποίησης αποβίβασης ενεργοποιεί πλέον μια προειδοποίηση μόλις ο οδηγός ή ο συνοδηγός εκτείνει το χέρι του προς την πόρτα. Αυτό γίνεται διότι το εσωτερικό σύστημα υποβοήθησης MBUX αναγνωρίζει το χέρι που πλησιάζει τη χειρολαβή της πόρτας.

o   Η οπτική προειδοποίηση παρέχεται με ένα κόκκινο προειδοποιητικό τρίγωνο στον εξωτερικό καθρέπτη, αλλά και μέσω του ενεργού ατμοσφαιρικού φωτισμού.

·        Ενεργό σύστημα υποβοήθησης διεύθυνσης:

o   Το σύστημα αυτό βοηθά τον οδηγό να δημιουργήσει έναν διάδρομο έκτακτης ανάγκης και ενθαρρύνει άλλους οδηγούς να κάνουν το ίδιο.

Χάρη στους βελτιωμένους αισθητήρες περιβάλλοντος και την ενσωμάτωσή τους στο σύστημα MBUX, τα συστήματα στάθμευσης υποστηρίζουν ακόμα καλύτερα τον οδηγό κατά τους ελιγμούς με χαμηλή ταχύτητα:

·       


  • Ενεργό σύστημα υποβοήθησης στάθμευσης:

o   Βελτιωμένοι αισθητήρες περιβάλλοντος: 12 αισθητήρες υπερήχων μπροστά και πίσω, με βελτιωμένη απόδοση.

o   Νέα, κατανοητή και απλοποιημένη διεπαφή χρήστη, ενσωματωμένη στο σύστημα MBUX, βολικός έλεγχος αφής.

o   Οι θέσεις των χρηστών και των αντικειμένων του δρόμου καταγράφονται με αξιόπιστο και πολύ ακριβή τρόπο.

§  Λειτουργία φρεναρίσματος έκτακτης ανάγκης κατά την όπισθεν.

o   Ενσωμάτωση του προαιρετικού συστήματος διεύθυνσης πίσω άξονα, συντονισμένος σχεδιασμός πορείας.



  • Πακέτο στάθμευσης με κάμερα 360° (προαιρετικός εξοπλισμός):
    • Διευρυμένοι αισθητήρες περιβάλλοντος, τώρα με συνένωση αισθητήρων: Τέσσερις πρόσθετες κάμερες (μπροστά, πίσω, εξωτερικοί καθρέπτες).
    • Χάρη στους αισθητήρες αυτούς, εντοπίζονται και προτείνονται στον οδηγό περισσότερες θέσεις στάθμευσης.
      • Οι θέσεις στάθμευσης που ορίζονται με γραμμές (και όχι με οχήματα) μπορούν για πρώτη φορά να αξιοποιούνται και για τη λειτουργία της αυτόματης στάθμευσης.
    • Οι τέσσερις ξεχωριστές εικόνες από τις κάμερες συνδυάζονται σε μια τρισδιάστατη εικόνα του περιβάλλοντος χώρου γύρω από το όχημα. Η εικόνα αυτή εμφανίζεται στην κεντρική οθόνη με δυναμικές γραμμές προοπτικής.
    • Η τρισδιάστατη εικόνα μπορεί να περιστραφεί διαισθητικά γύρω από το όχημα, όπως μια εικονική προβολή κάμερας, ενώ υπάρχει ακόμα και λειτουργία μεγέθυνσης.
    • Εκτεταμένη πλευρική προβολή: Διευκολύνει την πραγματοποίηση ελιγμών κοντά σε παράλληλα εμπόδια, όπως κράσπεδα, τοίχους γκαράζ κ.λπ.
    • Αυτόματο φρενάρισμα για πεζούς είτε κατά την εμπρόσθια κίνηση είτε κατά την όπισθεν, εάν είναι ενεργοποιημένο το ενεργό σύστημα υποβοήθησης στάθμευσης.
    • Δυνατότητα αποφυγής συγκρούσεων γύρω από ολόκληρο το όχημα και ταυτόχρονη συμμόρφωση με τις αυστηρές απαιτήσεις του κανονισμού UNECE R79 για την αυτόματη στάθμευση.
    • Το γραφικό μοντέλο αναπαράστασης του οχήματος υπολογίζεται σε πραγματικό χρόνο.
      • Δείχνει την κατάσταση του οχήματος (π.χ. φλας, φρενάρισμα).

§  Αποκαλύπτει στοιχεία που εμποδίζουν την ορατότητα (π.χ. ανοικτές πόρτες, αναδιπλωμένοι καθρέπτες).



Οι βασικότερες καινοτομίες αναλυτικά


Ανάρτηση E-ACTIVE BODY CONTROL: Προσθέτει υδροπνευματική λειτουργία ημι-υποστήριξης στην αερανάρτηση. Οι αερόσουστες φέρουν το βασικό φορτίο του αμαξώματος και σταδιακά ρυθμίζουν το ύψος του από το έδαφος. Το υδροπνευματικό σύστημα παράγει δυνάμεις δυναμικής που υπερκαλύπτουν τις δυνάμεις της αερανάρτησης, ενώ ταυτόχρονα υποστηρίζουν ενεργά το αμάξωμα και αποσβένουν τις ταλαντώσεις του. Σε κάθε τροχό είναι τοποθετημένο ένα αμορτισέρ μέσα στον άξονα. Οι δύο θάλαμοι λειτουργίας του αμορτισέρ διαθέτουν μια ρυθμιζόμενη βαλβίδα απόσβεσης και ένα δοχείο υδραυλικής πίεσης. Το αμορτισέρ είναι συνδεδεμένο σε μια έξυπνη μονάδα μοτέρ/αντλίας, στο δίκτυο 48 V, μέσω υδραυλικών σωλήνων. Καθώς η μονάδα μοτέρ/αντλίας ενεργοποιείται, το υδραυλικό υγρό εκτοπίζεται και έτσι δημιουργείται διαφορά πίεσης μέσα στο αμορτισέρ, από την οποία παράγεται μια ενεργή δύναμη. Τον συντονισμό των μονάδων μοτέρ/αντλίας και στους τέσσερις τροχούς αναλαμβάνει μια κεντρική μονάδα ελέγχου, η οποία επίσης ενεργοποιεί τις βαλβίδες και τον συμπιεστή για τις αερόσουστες, οπότε ελέγχει πάντα ολόκληρο το σύστημα της ανάρτησης.

Πίσω αερόσακος: Τα κυλινδρικά στοιχεία φουσκώνουν με συμπιεσμένο αέριο και αποκτούν σχήμα πτερυγίου. Ανάμεσα στα δύο πτερύγια αναπτύσσεται ένας μεγάλος αερόσακος που μοιάζει με τέντα και φουσκώνει με αέρα περιβάλλοντος, μέσω ειδικών βαλβίδων (κατοχυρωμένων με ευρεσιτεχνία) που υπάρχουν στο εξωτερικό του περίβλημα. Οι βαλβίδες αυτές είναι σχεδιασμένες, έτσι ώστε ο αέρας να μην μπορεί να διαφύγει όταν ο πίσω επιβάτης βυθίζεται μέσα στον αερόσακο. Ο συγκριτικά μικρός όγκος των κυλινδρικών στοιχείων επιτρέπει τη γρήγορη ανάπτυξη του σχετικά μεγάλου όγκου του αερόσακου. Αυτό γίνεται με συγκριτικά μικρή δύναμη και περιορισμένο κίνδυνο τραυματισμού, καθώς τα κυλινδρικά πτερύγια υποχωρούν όταν έρχονται σε επαφή με εμπόδια. Ο αερόσακος ενισχύει τη συγκράτηση που παρέχουν οι ζώνες ασφαλείας και μπορεί να στηρίξει το κεφάλι και τον αυχένα, μειώνοντας έτσι το φορτίο που δέχονται. Σε συνδυασμό με μια ζώνη ασφαλείας με αερόσακο και τη φουσκωτή ζώνη ασφαλείας, η S-Class θέτει νέα πρότυπα για την ασφάλεια των πίσω επιβατών.

Σύστημα διεύθυνσης πίσω άξονα: Ένας ηλεκτροκινητήρας κινεί μία άτρακτο στον πίσω άξονα, μέσω ενός ιμάντα κίνησης. Έτσι ρυθμίζεται η αξονική κίνηση της ατράκτου. Ανάλογα με την ταχύτητα και τη γωνία διεύθυνσης, οι πίσω τροχοί στρίβουν προς την ίδια ή την αντίθετη κατεύθυνση σε σχέση με τους μπροστινούς τροχούς (ομοδιευθυντική ή αντιδιευθυντική κίνηση τροχών). Με απλά λόγια, η αντιδιευθυντική κίνηση των τροχών εξασφαλίζει μεγαλύτερη ευελιξία και μικρότερο κύκλο στροφής, ενώ ή ομοδιευθυντική κίνηση προσφέρει μεγαλύτερη ευστάθεια. Στην S-Class, η πλήρης γωνία διεύθυνσης των 10 μοιρών αξιοποιείται ιδιαίτερα όταν πραγματοποιούνται ελιγμοί στάθμευσης. Τα δεδομένα περιβάλλοντος των αισθητήρων του οχήματος (ραντάρ, κάμερας, υπερήχων) χρησιμοποιούνται για τις μεγάλες γωνίες διεύθυνσης, όπου η μέγιστη γωνία προσαρμόζεται στις εκάστοτε συνθήκες. Το σύστημα μεταβαίνει από την αντιδιευθυντική στην ομοδιευθυντική κίνηση των τροχών, όταν η ταχύτητα του οχήματος υπερβεί τα 60 χλμ./ώρα. Τα διάφορα προγράμματα οδήγησης βασίζονται σε αντίστοιχες στρατηγικές διεύθυνσης. Οι σχετικές γωνίες και τροχιές των πίσω τροχών εμφανίζονται στο μενού προγράμματος οδήγησης, στην κεντρική οθόνη. Το σύστημα διεύθυνσης πίσω άξονα 10° διαθέτει ένα ειδικό πρόγραμμα για χρήση αντιολισθητικών αλυσίδων. Όταν ο οδηγός ενεργοποιεί αυτό το πρόγραμμα, η γωνία διεύθυνσης του πίσω άξονα μειώνεται και τα χαρακτηριστικά διεύθυνσης προσαρμόζονται στις ειδικές συνθήκες του χιονισμένου οδοστρώματος.


Κεντρικός αερόσακος (διαθέσιμος ανάλογα με τη χώρα): Σε περίπτωση σφοδρής πλευρικής σύγκρουσης, ο αερόσακος αυτός παρεμβάλλεται ανάμεσα στα μπροστινά καθίσματα, μειώνοντας έτσι τον κίνδυνο να έρθουν σε επαφή τα κεφάλια του οδηγού και του συνοδηγού, ενώ είναι ενσωματωμένος στην πλάτη του καθίσματος του οδηγού, στο κέντρο του οχήματος. Ο κεντρικός αερόσακος φουσκώνει όταν ανιχνευθεί σφοδρή πλευρική σύγκρουση και πληρούνται συγκεκριμένες προϋποθέσεις. Οι κύριοι παράγοντες που καθορίζουν το εάν ο αερόσακος αυτός θα φουσκώσει ή όχι είναι η κατεύθυνση και η πλευρά της σύγκρουσης, καθώς και το εάν υπάρχει συνοδηγός στο όχημα.

Σύστημα PRE-SAFE® Impulse Side: Παράλληλα με τις γνωστές λειτουργίες, το αμάξωμα της νέας S-Class μπορεί να ανασηκωθεί ελαφρώς αμέσως πριν τη σύγκρουση, όταν υπάρχει κίνδυνος πλευρικής πρόσκρουσης. Οι πλευρικοί αισθητήρες ραντάρ μπορούν να αναγνωρίζουν έγκαιρα και να παρακολουθούν μια πιθανή πλευρική σύγκρουση. Η ενεργοποίηση του συστήματος γίνεται από την ανάρτηση E-ACTIVE BODY CONTROL, η οποία μπορεί να ανασηκώσει το αμάξωμα έως και κατά 80 χλστ. Έτσι μειώνονται τα φορτία στα στοιχεία κάθε πόρτας, καθώς τα μαρσπιέ μπορούν να απορροφήσουν μεγαλύτερη ποσότητα φορτίου επειδή βρίσκονται σε υψηλότερο σημείο. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα τη μείωση της παραμόρφωσης του χώρου επιβατών και των φορτίων που επενεργούν στους επιβάτες.