Στις 24 Σεπτεμβρίου έρχεται το Peugeot 508 PSE

Η ημερομηνία πλησιάζει. Η Peugeot ετοιμάζει το μεγάλο ντεμπούτο για το πιο sport sedan της ιστορίας της, το 508 PSE. Τετρακίνητο, με περισσότερους από 400 ίππους (κατά κάποιες πληροφορίες θα είναι "περιορισμένο" στους 350), εκρηκτικές επιδόσεις και εκρηκτικότερη σχεδίαση, αυτό το, περιποιημένο από τους μηχανικούς της Peugeot Sport μοντέλο, θα είναι ο "πρόδρομος" μιας νέας σειράς σπορ αυτοκινήτων από τη γαλλική μάρκα. Και, πιθανότατα, θα προετοιμάσει το έδαφος για το επόμενο e-208 GTi (208 PSE), αλλά και το 308 PSE



Στην περίπτωση του 508 PSE, τα πράγματα δεν είναι ακριβώς όπως τα είχαμε... συνηθίσει. Η γαλλική μάρκα μας είχε παρουσιάσει την σπορ έκδοση του 508 ως concept και, από την ώρα που ανακοινώθηκε ότι θα βγει στην παραγωγή και μετά, έγινε... χαμός. Ο επικεφαλής της Peugeot, Jean-Philippe Imparato, έχει ξεκαθαρίσει ότι οι προπαραγγελίες για το 508 PSE ξεπέρασαν "με ευκολία" τον αριθμό που είχε αρχικά σχεδιαστεί για παραγωγή (αρχικά, 1000 αυτοκίνητα και στη συνέχεια, 2000).



Τι θα είναι λοιπόν το 508 PSE; Εάν εξωτερικά θα ξεχωρίζει από τα άλλα 508 λόγω του επιθετικού στύλ, των μεγάλων αεραγωγών και της πληθώρας αεροδυναμικών βοηθημάτων, στο εσωτερικό είναι τα... μεγάλα πράγματα. Όπως είδαμε στο 508 PSE Concept, κάτω από το καπό, συνδυάζονται τρία μοτέρ: Ένα 1,6 λίτρων Puretech που αποδίδει 200 ίππους και συνδυάζεται με δύο ηλεκτρικά μοτέρ 110 ίππων έκαστο. Συνδυαστικά, η ισχύς των 410 ίππων και η ροπή των 500 Nm μεταδίδεται στους τέσσερις τροχούς.



Και, κάπως έτσι, το 508 PSE Concept κάνει το σπριντ από στάση στα 100 χ.α.ω. σε 4,3 δευτερόλεπτα, τα 80-120 χ.α.ω. σε 2,5'', τα 80-180 χ.α.ω σε 9,3 δεύτερα και η τελική περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 250 χ.α.ω. Αυτά δεν είναι τα μόνα, ωστόσο. 



Το 508 PSE φορά νέα αμορτισέρ και ελατήρια, έχει μεγαλύτερο -κατά 24 χιλιοστά εμπρός και 12 πίσω- μετατρόχιο, ενώ πίσω από τις 20άρες ζάντες, στα φρένα βλέπουμε δίσκους διαμέτρου 380 χλστ. με 4πίστονες δαγκάνες. Το πακέτο μπαταριών ιόντων λιθίου, χωρητικότητας 11,9 kWh, έχει τοποθετηθεί στο πάτωμα του αυτοκινήτου, βελτιώνοντας το κέντρο βάρους και την οδική συμπεριφορά και μπορεί να κινήσει το γαλλικό sport sedan μόνο με ηλεκτρισμό για ως και 50 χιλιόμετρα, σύμφωνα με το πρότυπο WLTP. 



Στο εσωτερικό, το 508 PSE είναι "φορτωμένο με όλη την εντυπωσιακή τεχνολογία που παρουσίασε το 508, μόνο που εδώ έχουμε αρκετό ανθρακόνημα και αλκαντάρα, ενώ αλλάζουν τα καθίσματα με μπάκετ, πιο σπορ προσανατολισμού. To ερώτημα είναι πόσες βελτιώσεις θα μας δείξει η Peugeot επάνω στο concept που γίνεται μοντέλο παραγωγής στις 24 Σεπτεμβρίου, καθώς η αγωνία κορυφώνεται ως προς το αν θα επιβεβαιωθούν οι φήμες που θέλουν τους μηχανικούς της Peugeot να "κατεβάζουν" την ιπποδύναμη του PSE στους 350 ίππους, διατηρώντας τα υπόλοιπα χαρακτηριστικά...


Tip: Εάν αναρωτιέσαι τι σημαίνει PSE, είναι αρκτικόλεξο του Peugeot Sport Engineered.