Maserati MC20 : Η μεγάλη επιστροφή


  Πριν μερικές ημέρες, η Maserati στα πλαίσια της εκδήλωσης της "MMXX : Time to be audacious", παρουσίασε την νέα MC20, το πρώτο αυτοκίνητο στην νέα σελίδα της ιστορίας του ιταλού κατασκευαστή, μετά το διαζύγιο της απο τη Ferrari.

 


  Η νέα MC20 (MC : Maserati Corse, 20 λόγω του λανσαρίσματος του μοντέλου στο 2020 και η έναρξη του επόμενου κεφαλαίου στην ιστορία της Maserati) φέρνει όλα όσα ο κόσμος ήθελε να προσφέρει η Maserati. Ένα εντυπωσιακό design, sport χαρακτήρα, αλλά και έναν κάποιο βαθμό πολυτέλειας, πρακτικότητας και άνεσης.

 


  Το βάρος της είναι εντυπωσιακά χαμηλό, μόλις 1500 κιλά, με τον Nettuno twin-turbo V6 κινητήρα της (χωρητικότητας 3 λίτρων), ο πρώτος κινητήρας σχεδιασμένος και κατασκευασμένος in-house απο την ίδια τη Maserati, αποδίδει 630 ίππους (και 730 Nm ροπής), που σημαίνει πως η MC20 έχει μία αναλογία 2.33 κιλά / ίππο. Στην MC20, η Maserati αξιοποίησε στο έπακρο της δυνατότητες του carbon πλαισίου, χωρίς ωστόσο να κάνει συμβιβασμούς στην άνεση του αυτοκινήτου.

 


  Η MC20 θα κατασκευαστεί στη γραμμή παραγωγής της Maserati στη Modena, όπου το 2019 ολοκληρώθηκε η παραγωγή των μοντέλων GranTurismo και GranCabrio. Μαζί με τις απαραίτητες αλλαγές στη γραμμή συναρμολόγησης, η Maserati αναβαθμισε το βαφείο του εργοστασίου και κατασκεύασε το νέο, υπερσύγχρονο Maserati Engine Lab, όπου και θα κατασκευάζεται ο κάθε Nettuno κινητήρας.

 


  Ο σχεδιασμός της MC20 έγινε σε διάστημα 24 μηνών, με τη συμμετοχή μίας ομάδας μηχανικών απο το Maserati Innovation Lab, μία ομάδα μηχανικών απο το Maserati Engine Lab και τους σχεδιαστές απο το Maserati Style Center.

 


  Το Maserati Innovation Lab, δημιούργησε ένα πολύπλοκο dynamic simulation πρόγραμμα, το οποίο επέτρεψε στη Maserati να δημιουργήσει μέσω αυτού κατά 97% το τελικό προϊον της MC20, έχοντας να κάνει μόνο μερικές τελικές extreme δοκιμές αντοχής σε διάφορα κλίματα και τοποθεσίες, ωστε να φτάσει το 100% της εξέλιξης του μοντέλου.

 


  Πηγή έμπνευσης για το σχεδιασμό της MC20 ήταν η πλούσια σχεδιαστική ιστορία του ιταλού κατασκευαστή, στις οποίες προστέθηκαν ωστόσο κάποιες επιπλέον πινελιές, που κατέστησαν την MC20 μοναδική. Χαρακτηριστικό σχεδιαστικό της στοιχείο είναι οι butterfly πόρτες, που όχι μόνο είναι άκρως εντυπωσιακές, αλλά συμβάλουν και στην εργονομία του αυτοκινήτου.

 


  Ο αεροδυναμικός σχεδιασμός της MC20 προέκυψε μέσα απο 2000 ώρες ενασχόλησης στο Dallara Wing Tunnel και άλλες επιπλέον 1000 ώρες σε προγράμματα προσομείωσης και αεροδυναμικής. Το αποτέλεσμα, είναι ένα άκρως εντυπωσιακό και κομψό αυτοκίνητο, με μοναδικό "stand out" σχεδιαστικό στοιχείο, να είναι η πίσω αεροτομή, η οποία ωστόσο είναι αναγκαία για τη παραγωγή του απαραίτητου αεροδυναμικού φορτίου στο πίσω μέρος. Ο σχεδιασμός της είναι τέτοιος, ωστε να μπορούν να παραχθούν coupe, cabrio και ηλεκτρική έκδοση.

 


  Μόλις ο οδηγός εισέλθει στη καμπίνα, τίποτα δε πρέπει να αποσπά τη προσοχή του απο την οδηγική εμπειρία. Κάθε στοιχείο του εσωτερικού έχει κάποιο λειτουργικό σκοπό και είναι εστιασμένο στον οδηγό. Απλοί σχεδιασμοί, ελάχιστες "γωνίες", ελάχιστα στοιχεία απόσπασης της προκοπής.

 


  Το άνω μέρος του ταμπλό, περιλαμβάνει τις δύο οθόνες 10 ιντσών, μία του πίνακα οργάνων και μία του συστήματος ψυχαγωγίας. Η κεντρική κονσόλα, φέρει μία θέση επαγωγικής φόρτισης κινητού, τον επιλογέα προγράμματος οδήγησης (GT, Wet, Sport, Corsa & ESC Off), 2 κουμπιά για την επιλογή σχέσης στο κιβώτιο, τους διακόπτες των παραθύρων και έναν αποθηκευτικό χώρο κάτω απο το υποβραχιώνιο. Όλα τα υπόλοιπα, χειρίζονται απο τα κουμπιά του τιμονιού.

 


  Η νέα MC20 είναι πάντα συνδεδεμένη με το Maserati Connect, το οποίο περιλαμβάνει live δορυφορική πλοήγηση, το Alexa της Google αλλά και τη δυνατότητα διαχείρισης απο την εφαρμογή Maserati Connect για smart phone και smart watch.

 


  Για το λανσάρισμα της MC20, η Maserati παρουσίασε και 6 νέα χρώματα στη παλέτα της, τα : Bianco Audace, Giallo Genio, Rosso Vincente, Blue Infinito & Grigio Mistero, με όλα τους να παραπέμπουν στο Made In Italy, την ιταλική φινέτσα και την ίδια τη Maserati.

 


  Όπως έγινε το 2004 με την MC12, έτσι και με την MC20, η Maserati θέλει να αναδείξει την sport και δυναμική της πλευρά και να εκφράσει την επιθυμία της να επιστρέψει στο κόσμο των αγώνων.

 


  Η MC20 είναι ήδη διαθέσιμη προς αγορά, με τις παραδόσεις να ξεκινούν στο τέλος του έτους.