Επιτέλους, ο ρότορας επιστρέφει το 2022

 Οι φαν της Mazda και της αυτοκίνησης γενικότερα, ονειρεύονταν μια επιστροφή του ρότορα, όπως του αρμόζει: Με ένα RX-9 ή αναβίωση του RX-7. Και αν η αυτοκινητοβιομηχανία από τη Χιροσίμα -που διαπνέεται από μυστικοπάθεια για τα μελλοντικά της projects- έχει αποδείξει ότι αν αποφασίσει να κάνει κάτι, θα το κάνει όσο καλύτερα γίνεται, η παρουσίαση του RX-Vision μάλλον έσβησε όλα τα όνειρα. Όπως έκαναν και οι επικεφαλής της μάρκας στην Ευρώπη, όταν, στις επίμονες ερωτήσεις του Topspeed.gr εάν θα ξαναδούμε μοντέλο της σειράς RX- , απάντησαν ότι μπορούμε να ονειρευόμαστε, αλλά δεν έχει ενταχθεί στον σχεδιασμό των επόμενων ετών...



Ποιος θα φανταζόταν λοιπόν ότι θα ερχόταν η εποχή που ο ρότορας θα επέστρεφε και μάλιστα θα πέρναγε σε δεύτερη, ή σε τρίτη "μοίρα"; Ποιος θα φανταζόταν ότι θα συμπεριλαμβανόταν σε ένα video παρουσίασης μιας έκδοσης ενός crossover, στο οποίο ο wankel θα (σχεδιαζόταν να) χρησιμοποιηθεί ως δεύτερος, βοηθητικός κινητήρας; Κι όμως, το 2020, εκτός από όλα τα άλλα (τι εννοείς "ποια άλλα;") έφερε και αυτό...

Ο διάσημος περιστροφικός κινητήρας που η Mazda επιμένει να κρατά ζωντανό

Σε συνέντευξή του σε ιαπωνικό Μέσο, λοιπόν, ο CEO της Mazda, Akira Marumoto, (σε ανύποπτη στιγμή), καθώς μιλά για την "πράσινη στροφή" της εταιρείας, επιβεβαιώνει ότι ο ρότορας επιστρέφει, στο πρώτο εξάμηνο του 2022, με τον στόλο των πρωτοτύπων να βγαίνει στο δρόμο τον Ιανουάριο του 2021. Περιττό να πούμε, ότι αναφέρεται στο ότι ο wankel θα υπάρχει στο ΜΧ-30, το ηλεκτρικό CUV της Mazda (με τις suicide doors που θυμόμαστε στο RX-8), ως range extender

Το ΜΧ-30 έχει τις suicide doors που η ιαπωνική εταιρεία χρησιμοποίησε στο RX-8, το τελευταίο σπορ μοντέλο της με ρότορα

Με την ιαπωνική εταιρεία να έχει δοκιμάσει τον ρότορα ως range extender από το 2012, σε ένα πρωτότυπο ηλεκτρικό Mazda2, ακόμα δεν είναι σαφές σε ποια μοντέλα θα χρησιμοποιηθεί ο wankel, εκτός του ΜΧ-30, αν και στην αγορά "ψιθυρίζεται" ότι είναι πιθανό να το δούμε σε μικρότερα μοντέλα, μετά από το EV sport crossover που ετοιμάζεται στη χώρα του ανατέλοντος ηλίου.

Η έκδοση του ΜΧ-30 με τον ρότορα ως range extender θα έρθει το πρώτο εξάμηνο του 2022

Ναι, οι φαν του ρότορα απογοητεύονται που ενδεχομένως δεν θα ξαναδούν RX. Όμως, τίποτα δεν είναι οριστικό. Όχι μόνο επειδή η Mazda ποτέ δεν σταμάτησε να εξελίσσει τον wankel στο εργοστάσιό της, στη Χιροσίμα. Αλλά και επειδή το έργο με τίτλο "ο ρότορας είναι νεκρός", το έχουμε ξαναδεί: 


Το εσωτερικό του ΜΧ-30

Στα 60s, η Mazda είχε επενδύσει στον ρότορα, όμως όταν το 1973-74 ενέσκυψε η πετρελαϊκή κρίση που έφερε ζήτηση για οικονομικούς κινητήρες, η εταιρεία αποφάσισε να αφαιρέσει τους κινητήρες αυτού του τύπου από όλα τα μοντέλα της. Τότε, η εταιρεία είχε αποφασίσει να εγκαταλείψει οριστικά τον ρότορα και θα το είχε κάνει, εάν δεν είχε επέμβει ο επικεφαλής του τμήματος R&D Kenichi Yamamoto, επιμένοντας ότι ο περιστροφικός κινητήρας έπαιζε σημαντικό ρόλο στη διαφοροποίηση της εταιρείας από τον ανταγωνισμό. 


Η πρώτη γενιά του φοβερού και τρομερού Mazda RX-7


Ο Yamamoto, ως επικεφαλής της ομάδας των μηχανικών που εξέλιξαν τους πρώτους περιστροφικούς κινητήρες της Mazda το 1960, αποφάσισε να αναβαθμίσει τον υφιστάμενο κινητήρα 12Α και να βελτιώσει σημαντικά την οικονομία καυσίμου. Μεταξύ άλλων, η ομάδα του προσέθεσε πιο ανθεκτικά υλικά στις 3 ακμές του ρότορα – ένα ιδιαίτερα ευαίσθητο σημείο – βελτιώνοντας ταυτόχρονα και τη λίπανση. Στη συνέχεια, οι μηχανικοί του Yamamoto βοήθησαν στο σχεδιασμό του ιδανικού οχήματος για το συγκεκριμένο κινητήρα. Συμπαγής και ελαφρύς με ήρεμη λειτουργία, αλλά και δυνατός που αγαπούσε τις υψηλές στροφές, ο περιστροφικός κινητήρας αποδείχθηκε ιδανικός για ένα σπορ αυτοκίνητο. 

To RX-Vision κράτησε το όνειρο ζωντανό

Και έτσι, προέκυψε το RX-7, ένα όμορφο, χαμηλό με σφηνοειδές ρύγχος και καμπυλωτό πίσω τζάμι. Ήταν το μοντέλο που σχεδιάστηκε ειδικά για αυτόν τον κινητήρα. Ποιος λέει ότι η ιστορία δεν μπορεί να επαναληφθεί; Άλλωστε, με δεδομένο το γεγονός ότι η Mazda παραμένει πιστή στους περιστροφικούς κινητήρες, διατηρώντας τους "εν ζωή", ποιος μπορεί να εγγυηθεί ότι δεν θα ξαναδούμε έναν rotary σε ένα μελλοντικό σπορ μοντέλο της;