Ήταν... μούφα τα 533 χλμ/ώρα του Tuatara; (Updated)


  Η SSC North America, όπως ανακοίνωσε πριν μία εβδομάδα, έσπασε το ρεκόρ για το ταχύτερο αυτοκίνητο παραγωγής, με το Tuatara να πιάνει κάτι λιγότερο απο 533 χιλιόμετρα / ώρα. Ωστόσο, όπως είναι απόλυτα λογικό, το βίντεο με το ρεκόρ κέντρισε αμέσως το ενδιαφέρον πολλών πετροκέφαλων, οι οποίοι ωστόσο ανακάλυψαν πως κάτι δε πήγαινε καλά. Ας δούμε λοιπόν, τι είναι λάθος στο βίντεο, μερικά στοιχεία που στηρίζουν τη θεωρία οτι το ρεκόρ δεν συνέβη ποτέ και ποια είναι η πραγματική εικόνα σύμφωνα με όσα μπορούμε να υπολογίσουμε μόνοι μας και με όσα γνωρίζουμε ως τώρα.


  Αρχικά, αξίζει να επισημάνουμε, πως η πηγή απο την οποία αντλούμε όλα μας τα στοιχεία, αλλά εμπεριέχουν έτοιμα και υπολογισμένα όλα τα στοιχεία, είναι τα δύο παρακάτω βίντεο, δύο ευρέως γνωστών δημιουργών του YouTube στο χώρο του αυτοκινήτου, των Tim Burton (Shmee150) και Misha Charoudin (μαζί με τον Robert Mitchel) :


 
 

 

  Αν ένα πράγμα είναι αναμφισβήτητο, αυτό είναι τα δεδομένα και οι πράξεις που μπορούμε να κάνουμε και να διασταυρώσουμε με αυτά. Ας πάρουμε λοιπόν ένα ένα τα βίντεο και ας δούμε τι πληροφορίες αντλούμε απο το καθένα.


 Στο βίντεο του, ο Tim, κάνει υπολογισμούς με βάση τις αποστάσεις των median (σημείων όπου γίνεται αναστροφή) και υπολογίζει το χρόνο που φαίνεται να χρειάστηκε το Tuatara για να καλύψει την απόσταση (την οποία αντλεί απο τα δεδομένα που μπορεί ο καθένας να λάβει απο το Google Maps) και ανακαλύπτει πως και στις 3 περιπτώσεις, το Tuatara πηγαίνει πάντα πιο γρήγορα απο τη μέση ταχύτητα, απο τη πρώτη στιγμή. Αυτό είναι μαθηματικά και φυσικά αδύνατο.

 

 Στο βίντεο του Misha και του Robert, γίνεται μία πιο εκτενής ανάλυση με πίνακα και γράφημα απο το Excel μεταξύ της ταχύτητας που δείχνει η υποτιθέμενη τηλεμετρία του αυτοκινήτου, τη ταχύτητα που μπορεί να γίνει διακριτή απο το ταμπλό (το οποίο όλος περιέργος έχουν βάλει pixel, αλλά χάρη στην υψηλή ανάλυση των βίντεο και στα προγράμματα επεξεργασίας είναι δυνατό να γίνει αρκετό zoom ώστε να φαίνεται αυτό που προσπαθεί να καλυφθεί) και η ταχύτητα με βάση δύο σημεία που φαίνονται οι στροφές του κινητήρα και υπολογίζεται με βάση της διαστάσεις των ελαστικών και τη κλιμάκωση του κιβωτίου, όλα στοιχεία τα οποία είναι δημοσιευμένα στο site της SSC.

 

 Το μεγαλύτερο και πιο απτό στοιχείο ωστόσο, παραμένει ο υπολογισμός της μέγιστης δυνατής ταχύτητας που μπορεί να αναπτύξει το αυτοκίνητο με την 6η σχέση στο κιβώτιο. Με τη βοήθεια ενός online υπολογιστή, η μέγιστη ταχύτητα που μπορεί να πιάσει το Tuatara με 6η, είναι 474 χιλιόμετρα / ώρα, στις 8800 σ.α.λ. . Στο βίντεο του Misha, αναφέρεται οτι πριν ο Oliver Webb αφήσει το γκάζι, το στροφόμετρο δείχνει 7300 σ.α.λ., όπου η ταχύτητα είναι 396 χιλιόμετρα / ώρα. Δεν έπιασε ποτέ, ούτε 400 !

 

  Άλλο ένα στοιχείο που "αδειάζει" την SSC, είναι η απόσταση μεταξύ των median που έγινε το ρεκόρ (1.44 μίλια) και ο χρόνος που χρειάστηκε για να τα καλύψει το Tuatara (24 δευτερόλεπτα). Αυτό, μας δίνει μία μέση ταχύτητα 216 μιλίων / ώρα, ή 348 χιλιομέτρων / ώρα. Δεν υπάρχει επιστημονικά αποδεδειγμένη μέθοδος που με αυτά τα δεδομένα να μπορέσει να δείξει οτι σε οποιαδήποτε στιγμή, το Tuatara έφτασε τα 533, καθώς δε βγαίνουν οι αριθμοί.

 

  Τέλος, σε ένα βίντεο όπου συγκρίνονται απο τα ίδια ακριβώς σημεία, το ρεκόρ του Agera RS απο το 2017 με αυτό του Tuatara, το Agera RS φτάνει και το Tuatara κάνει περίπου 7-8 δευτερόλεπτα να φτάσει στο ίδιο σημείο. Δε νομίζω ποτέ κανείς να κατάφερε με 53 χιλιόμετρα / ώρα παραπάνω να φτάσει πιο μετά απο κάποιων που πήγαινε 53 χιλιόμετρα / ώρα, λιγότερο...

 

  Μία παρουσία και στα δύο ρεκόρ, είναι αυτή του Αμερικανού YouTuber Stradman, ο οποίος δεν είναι ιδιαίτερα αγαπητός προς κάποιους κατασκευαστές, λόγω κάποιων ειλικρινών δηλώσεων που κάνει κατά καιρούς στα βίντεο του. Σε βίντεο που ανέβασε όταν έκανε το ρεκόρ το Agera RS, φαίνονται και οι άνθρωποι απο τα ρεκόρ Guinness να φωτογραφίζονται με όλους τους ανθρώπους της Koenigsegg αφότου και ο δικός τους εξοπλισμός τηλεμετρίας, επιβεβαίωσε τα δεδομένα αυτού της Koenigsegg. Αυτή τη φορά, είχαν απλά παρουσία, τόσο ο Stradman όσο και οι οι άνθρωποι απο τα ρεκόρ Guinness, με κανέναν απο τους δύο να μη δημοσιεύει τίποτα αναφορικά με το ρεκόρ.

 

  Αν θέλουμε το τραβήξουμε λίγο ακόμα, αξίζει να αναφέρουμε πως ο βασικός videographer, Buddy Wyrick είναι εξαίρετος στο μοντάζ, αλλά όχι στο να δίνει ειλικρινή fact και δεδομένα. Αλλά αυτό είναι λίγο ακραίο σενάριο, το οποίο ωστόσο δεν σημαίνει πως δεν έχει συμμετοχή.

 

  Η SSC απο τη πλευρά της, μοιάζει να έχει εξαφανιστεί απο προσώπου Γης, χωρίς να κάνει καμία δήλωση ή ανακοίνωση. Θα έχει ενδιαφέρον να δούμε τι θα πει, όταν εμφανιστεί. Για την ώρα, μπορείτε να δείτε για το "Πως το Tuatara έπιασε 533 χλμ / ώρα" και "Ποιο είναι το SSC Tuatara των 533 χλμ/ώρα ;".

 


Update : Η SSC έδωσε την πρώτη της απάντηση !

Μετά απο τη θύελα αντιδράσεων που προκάλεσαν τα βίντεο των Shmee150 και Misha Charoudin, o Jerod Shelby, ως ιδρυτής, βγήκε και έδωσε την εξής ανακοίνωση : 

 

"Εδώ στην SSC, εστιάζουμε στο να κατασκευάζουμε αυτοκίνητα που σπάνε παγκόσμια ρεκόρ.

 

Στη Dewetron (η εταιρεία που ανέλαβε το κομμάτι της τηλεμετρίας), μεταξύ άλλων, είναι δουλειά τους να κάνουν τις μετρήσεις για τα αυτοκίνητα που σπάνε τα ρεκόρ, όπως έγινε και πριν 10 χρόνια (αναφερόμενος στο Ultimate Aero).

 

Είμαστε ενθουσιασμένοι που η Dewetron, μόλις επιβεβαίωσε τα δεδομένα απο το ρεκόρ.

 

Γνωρίζω πως είναι δύσκολο για το κόσμο να πιστέψει πως μία εταιρεία σαν την SSC κατάφερε να δημιουργήσει ένα hypercar που σημείωσε μέση ταχύτητα 316 μίλια / ώρα (~509 χιλιόμετρα / ώρα). Η αμφισβήτηση του ρεκόρ ξεκίνησε απο τη πρώτη στιγμή που κλείσαμε το δρόμο για να σπάσουμε το ρεκόρ, αλλά έχουμε τους αριθμούς με το μέρος μας".

 

Απάντηση, δίχως καμία πληροφορία. Κανένα στοιχείο που να επιβεβαιώνει τα λεγόμενα του. Άρα, μας είπε, οτι δεν μας λέει απολύτως τίποτα το ουσιαστικό. 


Η Dewetron επιβεβαίωσε δεδομένα τηλεμετρίας τα οποία πάνε κόντρα στους νόμους της Φυσικής και των Μαθηματικών; Έγιναν 3 προσπάθειες, ανέβηκαν τα βίντεο κα απο τις 3, με και τα 3 να είναι εμφανώς πειραγμένα, αλλά δεν έγινε λάθος στο μοντάζ; 

 

Περί αμφισβήτησης του ρεκόρ απο τη πρώτη στιγμή, κάποια πράγματα είναι τόσο προφανή που είναι παράξενο πως δε τα είδαν και μόνοι τους. Ή, νόμιζαν οτι δε θα τα παρατηρήσει κανείς, μάλλον.

 

Κανένα απτό στοιχείο, ούτε για να υποστηρίξει τα λεγόμενα του, ούτε για να αντικρούσει όσα ανέβηκαν στα βίντεο.

 


Η τοποθέτηση του MotorTrend, το οποίο ήταν παρών

Σε ένα άρθρο που ανέβασε σχετικά με το όλο θέμα το MotorTrend (πατήστε εδώ για να το διαβάσετε), αναφέρει μεταξύ άλλων οτι η Dewetron, επιβεβαιώνει τα δεδομένα. Πώς στο καλό μπορεί να πάει ένα αυτοκίνητο 553 χιλιόμετρα / ώρα με 6η σχέση, όταν στο κόφτη με 6η μπορεί να πάει 474 χιλιόμετρα / ώρα; Ή ο γυαλός είναι στραβός (Φυσική & Μαθηματικά), που δεν είναι, ή έχουν βαλθεί κάποιοι να αρμενίσουν θεόστραβα. Εντελώς θεόστραβα όμως.

 

Αξίζει βέβαια να αναφέρουμε, οτι ο αρθρογράφος του MotorTrend, αρχικά ειρωνεύτηκε απο το τίτλο ακόμα, τους Tim και Misha, αλλά και όλο το κόσμο που έκανε τους απλούς υπολογισμούς, ενώ στη συνέχεια το άλλαξε, αν και το συγκεκριμένο μέσο έχει χάσει πλέον ακόμη και τη τελευταία καλή εντύπωση που είχε απέναντι σε κάποιους εναπομείναντες ανάγνωστες του.

 

Τι λέει ο Oliver Webb, ο οδηγός του Tuatara

 

  Με αυτή του την ανάρτηση, σήμερα (28/10/2020, 19:00), ο Oliver Webb, λέει όσα ούτε ο ίδιος δεν γνωρίζει, αναφορικά με τα πειραγμένα νούμερα.

 


Μια προσωπική τοποθέτηση

  Ένα μικρό, προσωπικό καθαρά σχόλιο. Θέλω πάρα πολύ να πιστέψω ότι κάποιος θα σπάσει το φράγμα των 500 χιλιομέτρων / ώρα, αλλά δε μπορώ να πιστέψω κάτι το οποίο είναι προφανέστατα λάθος. Δε μπορεί όλοι να έχουμε κάνει λάθος στους υπολογισμούς μας. Δε μπορεί 2 βίντεο που δείχνουν ταυτόχρονα το Agera RS και το Tuatara, να φτάνει ο ταχύτερος πόσα δευτερόλεπτα μετά απο το πιο αργό. Απλά δεν γίνεται.



Η επίσημη τοποθέτηση της Dewetron για το ρεκόρ και τον εξοπλισμό της

  Μετά απο τον καταιγισμό ειδήσεων και την αναστάτωση που έχει προκύψει απο την όλη κατάσταση, η Dewetron (αυστριακή κατασκευάστρια εταιρεία του εξοπλισμού τηλεμετρίας) έδωσε δελτίο τύπου, στο οποίο μεταξύ άλλων μας ενημερώνει πως : 

  • Η ίδια απλά παρείχε τον εξοπλισμό καθώς και remote εκπαίδευση στα βασικά στοιχεία του
  • Η ίδια δεν ήταν παρούσα, ούτε είχε την οποιαδήποτε εμπλοκή με τις ρυθμίσεις και το calibration του εξοπλισμού
  • Η ίδια δεν έλαβε το αρχείο με τα δεδομένα και λόγω απουσίας της ΔΕΝ μπορεί να επιβεβαιώσει κανένα απο αυτά τα στοιχεία

 

Η μετέπειτα ανακοίνωση της SSC

O Jerod Shelby, επιμένει πως το ρεκόρ έγινε, ρίχνοντας το φταίξιμο στην εταιρεία παραγωγής αυτή τη φορά, πως και καλά έκανε λάθη στο μοντάζ, τα οποία δεν είδαν πριν ανεβάσουν το βίντεο.

 

 Η τοποθέτηση του MotorTrend

Το MotorTrend εξακολουθεί να ειρωνεύεται όλους τους YouTubers που έχουν ανάμειξη με το συγκεκριμένο ζήτημα, λέγοντας πως είναι χαζοί και οτι δε μπορεί με ένα βίντεο να αποδείξουν τίποτα. 

Οκέι, μάλλον νομίζουν οτι ακόμα τα βίντεο και τα εργαλεία μοντάζ είναι στο 1990...



Μια, νέα και τελική, προσωπική τοποθέτηση

  Φαίνεται πως η SSC γνώριζε πως σίγουρα δε θα καταφέρει να σπάσει κανένα ρεκόρ. Αλλιώς, γιατί να γίνει κλίκα με το MotorTrend ρίχνοντας κατηγορίες προς κάθε συνεργαζόμενη εταιρεία της ή το κόσμο που ανακάλυψε το θεατρικό που έστησε.

  Αν μπορούσε να το σπάσει, θα είχε ανακοινώσει πως απλά θα το ξανακάνει. Θα είχε καλέσει τους ανθρώπους απο τα ρεκόρ Guiness. Θα είχε φέρει και κάποιους απο τη Dewerton να καλιμπράρουν και να ρυθμίσουν σωστά τον εξοπλισμό. Θα είχε και ένα VBOX και ένα Dragy να μετρούν ως 3ο και 4ο backup, για να έχει κανείς μια απόλυτα safe εικόνα του τι γίνεται.

  Φαίνεται λοιπόν, πως προκαλεί ζημιά στην εικόνα όλων των συνεργατών της (γκουχ γκουχ κύριε Hennessey), σφυρίζοντας αδιάφορα, για κάτι το οποίο είναι απόλυτα προφανές.

  Πάντως, περιμένουμε να δούμε το Jesko Absolut να δίνει τη δική του, αντικειμενική όπως πάντα, μάχη για τη 1η θέση του βάθρου.

  Shelby, πώς σε πετσόκοψαν έτσι ρε φίλε;