H νέα SKODA OCTAVIA σε έκδοση G-TEC, φυσικού αερίου

 

  Η γκάμα της νέας SKODA
OCTAVIA
εμπλουτίζεται με την έκδοση φυσικού αερίου (CNG). H SKODA OCTAVIA G-TEC είναι πλέον
διαθέσιμη για παραγγελία και στην Ελλάδα, προσφέροντας χαμηλό κόστος
χρήσης, χωρίς την παραμικρή παραχώρηση σε επίπεδο οδηγικής
απόλαυσης και ασφάλειας. Και στην έκδοση φυσικού αερίου, το εμβληματικό μοντέλο
εντυπωσιάζει για τους χώρους, την ποιότητα, την τεχνολογία, στοιχεία που
συνδυάζονται με δυναμικό, μοντέρνο design. Η Kosmocar-SKODA ανακοινώνει τις προτεινόμενες τιμές λιανικής για τη
νέα SKODA OCTAVIA G-TEC, η οποία στην έκδοση Grand Coupe ξεκινά από τις 24.900
ενώ στην έκδοση Sportswagon από
τις 26.200 €. Σημειώνεται ότι οι
τιμές διάθεσης για τη SKODA OCTAVIA, στην έκδοση 1.0
TSI 110 PS, ξεκινούν από 19.500 € για
την έκδοση Grand Coupe και 20.500 € για την έκδοση Sportswagon.

 

  Η SKODA OCTAVIA G-TEC χρησιμοποιεί ως βάση έναν ειδικά
εξελιγμένο κινητήρα 1.5 TSI, που στην έκδοση GTEC αποδίδει ισχύ 131 PS. Ο συγκεκριμένος κινητήρας, από τους πιο προηγμένους παγκοσμίως,
λειτουργεί με την αρχή του κύκλου
Miller, που
επιτρέπει πιο γρήγορο κλείσιμο των βαλβίδων εισαγωγής, με αποτέλεσμα τη
μικρότερη εισροή αέρα, συνεπώς και τη χαμηλότερη κατανάλωση καυσίμου. Η συμπίεση
για την περίσταση είναι 12,5:1, υψηλότατη για κινητήρα με υπερπλήρωση, με
προφανή οφέλη στο βαθμό απόδοσης. Το
turbo
είναι
μεταβλητής γεωμετρίας πτερυγώσεως, ιδιαίτερο χαρακτηριστικό που επιτρέπει την
ταχύτερη απόκριση του κινητήρα στις χαμηλές στροφές, εξαλείφοντας σχεδόν το
turbo lag, κάτι που αποδεικνύεται και στην πράξη
με τη μέγιστη ροπή των 200
Nm να
αποδίδεται μόλις από τις 1.400 σ.α.λ.. 

 

  Η νέα OCTAVIA GTEC
λειτουργεί
κατά κανόνα και εξ’ ορισμού με φυσικό αέριο. Ωστόσο, το αυτοκίνητο μεταβαίνει στη λειτουργία βενζίνης, εντελώς αυτόματα, σε
τρεις περιπτώσεις
. Στην πρώτη, όταν η πίεση στις δεξαμενές φυσικού
αερίου είναι κάτω από 11
bar. Στη
δεύτερη, όταν η εξωτερική θερμοκρασία είναι κάτω από -10 βαθμούς και στην τρίτη,
αμέσως μετά τον ανεφοδιασμό με φυσικό αέριο, όπου ο εγκέφαλος του κινητήρα
χρειάζεται λίγα λεπτά (λιγότερα από 5, συνήθως) για να αξιολογήσει την ποιότητα
του φυσικού αερίου με το οποίο μόλις ανεφοδιάστηκε. 

 

  Ουσιαστικά, η μόνη διαφορά της SKODA OCTAVIA G-TEC από τις
υπόλιπες εκδόσεις του δημοφιλούς μοντέλου είναι οι
δεξαμενές
φυσικού αερίου, στο πίσω μέρος του αμαξώματος, κάτω από το χώρο αποσκευών.
Μπορούν να αποθηκεύσουν 17,33 κιλά καυσίμου σε τυπική πίεση 200
bar. Η υλοποίηση είναι απόλυτα ασφαλής, με
τις δεξαμενές να έχουν ελεγχθεί επιτυχώς στο εργοστάσιο ακόμα και σε πλήρωση με
πίεση 300
bar. Με
πλήρως γεμάτες δεξαμενές, η μέγιστη αυτονομία αποκλειστικά με φυσικό αέριο
είναι 500 χιλιόμετρα. Συμπληρωματικά, το αυτοκίνητο διαθέτει και ρεζερβουάρ
βενζίνης χωρητικότητας 9 λίτρων, ποσότητα που του εξασφαλίζει πρόσθετη αυτονομία
190 χιλιομέτρων, αυξάνοντας τη συνδυασμένη αυτονομία στα 690 χιλιόμετρα.
Περιβαλλοντικά, η καύση του φυσικού αερίου έχει ως αποτέλεσμα
25% λιγότερους ρύπους
CO2 από
την αντίστοιχη της βενζίνης ενώ τα
NOx
είναι σημαντικά χαμηλότερα καθώς και οι επιμέρους εκπομπές
μικροσωματιδίων.  

 

  Η ύπαρξη των πρόσθετων δεξαμενών έχει
επιφέρει μία μείωση περίπου 25% στο χώρο αποσκευών, ο οποίος παρόλα αυτά παραμένει
περισσότερο από ικανοποιητικός για την κατηγορία, αφού η OCTAVIA φημίζεται για αυτό. Χαρακτηριστικά, ο χώρος των αποσκευών της SKODA OCTAVIA G-TEC είναι
455 λίτρα (έως 1.410 λίτρα με τις πλάτες των καθισμάτων ριγμένες) για την
έκδοση
Grand
Coupe και
495 λίτρα (έως 1.560 λίτρα με τις πλάτες των καθισμάτων ριγμένες) για την
έκδοση
Sportswagon. Οι αντίστοιχες τιμές για τις άλλες εκδόσεις της OCTAVIA
είναι 600 λίτρα για την
Grand
Coupe και
640 λίτρα για την Sportswagon.

 

  Στο εσωτερικό, η μόνη διαφοροποίηση της SKODA OCTAVIA G-TEC
παρουσιάζεται στον
ψηφιακό πίνακα
οργάνων
,
που έχει διαμορφωθεί ώστε να εξυπηρετεί τις ανάγκες της συγκεκριμένης έκδοσης
καυσίμου. Σε αυτόν, ο οδηγός μπορεί να βρει πληροφορίες σχετικά με την ποσότητα
και την ποιότητα του
CNG στις
δεξαμενές, τη μέση και τη στιγμιαία κατανάλωση, την αυτονομία με
CNG όπως
και τη συνδυαστική αυτονομία (
CNG
& αμόλυβδης) καθώς και τη θερμοκρασία ψυκτικού. Αντίστοιχες αλλαγές έχουν
γίνει και στις απεικονίσεις του συστήματος
infotainment

 

  Το βασικό προτέρημα ενός μοντέλου που
κινείται με φυσικό αέριο είναι το χαμηλό κόστος κίνησης και η νέα SKODA OCTAVIA G-TEC
επιβεβαιώνει με το παραπάνω τον κανόνα.
Η κατανάλωση σε κύκλο WLTP κυμαίνεται από 3,6 έως 4,5 κιλά CNG ανά 100 χιλιόμετρα. Με τις τρέχουσες τιμές του φυσικού αερίου,
αυτό μεταφράζεται σε κόστος που ξεκινάει κάτω από τα 3 € και φτάνει έως τα 3,8 €,
ανά 100 χιλιόμετρα
. Ενδεικτικά, ο παρακάτω Πίνακας παρουσιάζει τη διαφορά
κόστους χρήσης (συνυπολογίζονται το κόστος καυσίμου και τα τέλη κυκλοφορίας) της
νέας
SKODA OCTAVIA G-TEC, σε
σχέση με τις εκδόσεις βενζίνης και
diesel.

 

OCTAVIA Grand
Coupe

G-TEC

TDI

TSI

1.5 131 PS

2.0 116 PS

1.0 110 PS

Κόστος καυσίμου για 100 χλμ. (€)

2,92

4,05

6,60

Ετήσια τέλη κυκλοφορίας (€)

85

84

105

Κόστος 5ετίας (75.000 χλμ.) (€)

2.612

3.457

5.472

Διαφορά σε σχέση με G-TEC


+24%

+52%

 

  Η SKODA OCTAVIA GTEC
είναι διαθέσιμη και με τα δύο αμαξώματα,
Grand Coupe & Sportswagon. Στην έκδοση Grand Coupe οι πελάτες μπορούν να επιλέξουν ανάμεσα
στα επίπεδα εξοπλισμού
Ambition
&
Style, ενώ
η Sportswagon είναι διαθέσιμη αποκλειστικά στην έκδοση εξοπλισμού
Ambition.

 

  Αρχικά, η SKODA OCTAVIA G-TEC θα είναι διαθέσιμη
αποκλειστικά με το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη
DSG, επτά σχέσεων. Η έκδοση με το 6-τάχυτο χειροκίνητο
κιβώτιο ταχυτήτων θα είναι διαθέσιμη την άνοιξη του 2021.

 

  Οι προτεινόμενες τιμές λιανικής για τη νέα SKODA OCTAVIA G-TEC
παρουσιάζονται αναλυτικά στον Πίνακα που ακολουθεί :

 









ΕΚΔΟΣΗ

ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΗ ΛΙΑΝΙΚΗ ΤΙΜΗ

OCTAVIA GRAND COUPE G-TEC

AMBITION 1.5 TGI 131 PS DSG7

24.900 €

STYLE 1.5 TGI 131 PS DSG7

27.500 €

OCTAVIA SPORTSWAGON G-TEC

AMBITION 1.5 TGI 131 PS DSG7


26.200 €