Οδηγούμε το Peugeot 208 1,2 Puretech



Ήταν η πιο πολυαναμενόμενη άφιξη. Με το λανσάρισμά του, άρχισε να σαρώνει τα βραβεία. Αναδείχθηκε ελληνικό Αυτοκίνητο της Χρονιάς, Αυτοκίνητο του 2020 (COTY) με το «καλημέρα», ενώ οι παραγγελίες στις αντιπροσωπείες της μάρκας έρχονται... βροχή. Εγκαινίασε, ουσιαστικά, την είσοδο της Peugeot στην εποχή της ηλεκτροκίνησης. Ο λόγος για το ανανεωμένο 208, το οποίο, όπως αποδεικνύεται ήρθε για να αλλάξει τα πάντα στην ευρωπαϊκή και όχι μόνο αυτοκίνηση.


Ίσως κακώς να αντιμετωπίζεται το νέο 208 ως το μικρό που έκανε τη μεγάλη έκπληξη. Διαχρονικά, η σειρά αυτή πάντα άλλαζε τα δεδομένα στην κατηγορία. Από το 205 που σήμερα στην έκδοση GTi αποτελεί "ιερό δισκοπότηρο για τους συλλέκτες", στο 206 που σάρωσε τα ΠΠΡ και στις πωλήσεις παγκοσμίως, αλλά και στην προηγούμενη γενιά του, το 208 ήταν προορισμένο να γίνει... big thing για την αγορά.



Σε αυτή τη γενιά, το 208 «πατάει» στην πλατφόρμα CMP/eCMP, που σας εξασφαλίζει την ελευθερία της επιλογής κινητήρα (βενζίνης, diesel, ή 100% ηλεκτρικό) και εκμεταλλεύεται πλήρως όλα τα προηγμένα τεχνικά χαρακτηριστικά της νέας πλατφόρμας, η οποία χάρη στη βελτιστοποιημένη αρχιτεκτονική της, αφήνει τον ίδιο χώρο στο πορτμπαγκάζ όπως και σε ένα αυτοκίνητο με κινητήρα εσωτερικής καύσεως, διατηρώντας και την ίδια θέση οδήγησης. Διαθέσιμο με μια ευρεία γκάμα κινητήρων -ανάμεσά τους και τον ηλεκτρικό- ο γνώριμος 1,2 PureTech με τους 100 ίππους είναι αυτός που το ελληνικό κοινό ξέρει και προτιμά.
Απίστευτο το 3D i-cockpit του 208

Στο δρόμο

Όταν το πιέσεις σε στριφτερή διαδρομή, θα διαπιστώσεις ότι έχει αρκετά περιθώρια πρόσφυσης και εμπνέει εμπιστοσύνη και σιγουριά για να κινηθείς γρήγορα. Το μικρό και ελαφρύ τιμόνι, δίνει ευελιξία στο 208 και σε προδιαθέτει για πιο σπορ οδήγηση, όμως υστερεί σε αίθηση και το εμπρός μέρος δεν αντιδρά με την αμεσότητα που περίμενες. Παρόλα αυτά το 208 έχει σωστή ρύθμιση στην ανάρτησή του και η πρώτη κλίση που παίρνει όταν το πιέσεις, δεν μεγαλώνει, ενώ διατηρεί την πρόσφυση, μέχρι να σου πει "ως εδώ" το αρκετά παρεμβατικό σύστημα ευστάθειας που επεμβαίνει διακριτικά πριν περάσεις το όριο. 

Όταν πιεστεί το 208, γέρνει ελαφρώς 

Χωρίς "βουτιές" και... ανεπιθύμητες εκπλήξεις, το ζωντανό μοτέρ συνεργάζεται άριστα με το εξάρι κιβώτιο και το μάλλον απαθές πλαίσιο σε σβέλτους ρυθμούς και σε ανταμείβει με μια καθησυχαστική αίσθηση σταθερότητας όταν η ταχύτητα αυξηθεί. Αυτό ισχύει και στο ταξίδι που είναι άνετο, χωρίς πλεύσεις και ενοχλητικούς αεροδυναμικούς θορύβους. Σε όλες τις συνθήκες το 208 παραμένει ευχάριστο και δεν κουράζει και δεν εκπλήσσει.  

Ο τρικύλινδρος βενζινοκινητήρας της Peugeot είναι το μοναδικό πράγμα που δεν είναι έκπληξη επάνω στο καινούριο 208. Γιατί πρόκειται για τον 1.200άρη που γνωρίσαμε και σε άλλα μοντέλα της μάρκας, καθώς και στην προηγούμενη γενιά του 208, ο οποίος έχει απλά εκσυγχρονιστεί για τις... απαιτήσεις των καιρών.

Για να εναρμονιστεί με τις προδιαγραφές ρύπων Euro6d καθώς και για να ευνοηθεί φορολογικά σε ορισμένες χώρες, ο υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας απομείωσε την ισχύ του, στη νέα του γενιά, στους 100 ίππους από 110. Τα ευχάριστα ωστόσο, είναι ότι διατηρεί αμετάβλητη την εντυπωσιακή για τη χωρητικότητά του μοτέρ ροπή των 205Nm, διαθέσιμη από πολύ χαμηλά, μόλις από τις 1.750 σ.α.λ.

Έτσι, το αυτονόητο για το μοντέλο επιτυγχάνεται. Διαθέσιμη δύναμη σε όλο το φάσμα των στροφών, σε συνδυασμό με σβελτάδα και οικονομία. Το σαφές εξάρι κιβώτιο είναι «σύμμαχος» της προσπάθειας να κινηθείς γρήγορα με το πανάλαφρο (1.120 κιλά) μοντέλο, με καταναλώσεις που δεν ξεπερνούν τα 7 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα εντός πόλης.
Με βασική τιμή που εκκινεί από τις 13.580 ευρώ και με... περγαμηνές, το νέο 208 ήρθε σχεδόν... υποχρεωμένο να είναι ποιοτικό, ήσυχο, σβέλτο και οικονομικό, αλλά κυρίως, ευχάριστο στην καθημερινή χρήση, καθώς απευθύνεται σε αγοραστές που ψάχνουν το «κάτι παραπάνω» στην κατηγορία των σουπερμίνι. Και, η πρώτη επαφή μαζί του, καθώς και η σωρεία των τίτλων που έχει ήδη αποκομίσει, αποδεικνύουν ότι «το 'χει». Επειδή καταφέρνει να συνδυάζει ταυτόχρονα το σπορ, το άνετο και το οικονομικό, ξεδιπλώνοντας τις αρετές του όπου του ζητηθεί.
Το ότι πρόκειται για κάτι ξεχωριστό, άλλωστε, με... πολλαπλές προσωπικότητες, είναι εμφανές και από τη σχεδίασή του. Το νέο 208 είναι ένα τεχνολογικό διαμάντι, αλλά και μια σχεδιαστική ωδή από τη γαλλική εταιρία η οποία δεν θα μπορούσε παρά να ειδικεύεται (και) στη φινέτσα.
Το νέο Peugeot 208 τράβηξε τα βλέμματα όλου του πλανήτη επάνω του, αρχικά λόγω του τολμηρού του design του και της επιθετικής του προσωπικότητας, καθώς εφαρμόζεται επάνω του η σχεδιαστική γλώσσα που η γαλλική μάρκα ακολουθεί πλέον σε όλα τα μοντέλα της, μετά από το λανσάρισμα του 3008. Οι «νυχιές» του λιονταριού στα φωτιστικά σώματα, οι «κυνόδοντες» στα led ημέρας, τα «φουσκώματα» στο καπό και οι μυώδεις λεπτομέρειες, δημιουργούν ένα αρμονικό σύνολο που δεν μπορεί παρά να βαθμολογείται με «δέκα στα δέκα», αφού οι σχεδιαστές της Peugeot κατάφεραν να δημιουργήσουν ένα σύνολο το οποίο καταφέρνει να ισορροπήσει ιδανικά ανάμεσα στο σπορ και το σοφιστικέ.
Η ίδια εικόνα για την οποία προϊδεάζει το εξωτερικό, ακολουθεί και στο εσωτερικό, το οποίο αποτελεί «σπίτι» για όλες τις καινοτομίες και την υψηλή τεχνολογία που εφαρμόζεται στο μοντέλο. Στο εσωτερικό καινοτομεί με το νέας γενιάς Peugeot i-Cockpit, το οποίο περιλαμβάνει ψηφιακό πίνακα οργάνων 3D καθώς και πληθώρα συστημάτων υποβοήθησης οδήγησης που συναντά κανείς σε μεγαλύτερες κατηγορίες.

Με το μικρό, flat bot-tom (και top) τιμόνι, τον τρισδιάστατο ψηφιακό φουτουριστικό πίνακα οργάνων –τον πιο ιδιαίτερο της αγοράς- να συνοδεύεται από μια οθόνη 10 ιντσών στο κέντρο του ταμπλό για το infotainment, πληθώρα θηκών –ακόμα και για ασύρματη φόρτιση κινητού, για το οποίο υπάρχει όρθια θέση για smart-phone- άριστη θέση οδήγησης, άνετα καθίσματα και άνεση και ηχομόνωση... γαλλικού επιπέδου, τι άλλο θα μπορούσε να ζητήσει κανείς;

Ίσως ο μόνος προβληματισμός είναι το αν θα επιλέξει κανείς το νέο 208 με τους διαθέσιμους κινητήρες πετρελαίου και βενζίνης, ή στην αμιγώς ηλεκτρική έκδοση, η οποία χαρίζει αυτονομία έως 340km. Τέλος, το νέο Peugeot 208 έχει σχεδιαστεί με γνώμονα τον περιορισμό των εκπομπών του CO2 χάρη στη μείωση βάρους, στα βελτιωμένα αεροδυναμικά χαρακτηριστικά του, στη μειωμένη αντίσταση κύλισης και στην βελτιστοποίηση λειτουργίας κινητήρα.