ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ : ID.3, η Volkswagen γράφει το επόμενο κεφάλαιο στην ιστορία της

 

Εισαγωγή


  Το ID.3 ξεκινά ένα νέο κεφάλαιο στην ιστορία της Volkswagen και της αυτοκίνησης. Ακριβώς όπως το πρώτο Beetle και το Golf Mk1, το ηλεκτρικό compact μοντέλο αντιπροσωπεύει την αρχή μιας νέας εποχής όχι μόνο για τη μάρκα αλλά για ολόκληρη την αυτοκίνηση. Είναι το πρώτο ηλεκτρικό αυτοκίνητο που προσφέρει απεριόριστη καθημερινή χρηστικότητα ενώ ταυτόχρονα είναι προσιτό για εκατομμύρια πελάτες.


  Η αρθρωτή πλατφόρμα για την ηλεκτροκίνηση (MEB – Modularer E-Antriebs Baukasten) στην οποία βασίζεται το ID.3, χρησιμεύει ως η τεχνική βάση για την ηλεκτρική επίθεση της Volkswagen και θα διαδραματίσει καταλυτικό ρόλο στην υλοποίηση ακόμα περισσότερων ηλεκτρικών μοντέλων. Η MEB εκμεταλλεύεται πλήρως τις δυνατότητες που προσφέρει ένα πλήρως  ηλεκτρικό κινητήριο σύστημα: παρέχει στο ID.3 ένα πολύ γενναιόδωρο εσωτερικό, έντονη οδηγική εμπειρία γεμάτη συγκινήσεις και αυτονομία έως και 549 χλμ. (κατά WLTP). Η ικανότητα γρήγορης φόρτισης είναι  ένα άλλο πλεονέκτημα, ιδιαίτερα χρήσιμο κατά την οδήγηση μεγάλων αποστάσεων. 


  Η εποχή της ηλεκτροκινητικότητας θα είναι έξυπνη, καινοτόμος και αειφόρα και η μετάβαση της Volkswagen στην νέα εποχή βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη: τα επόμενα τέσσερα χρόνια, το Volkswagen Group θα επενδύσει περίπου 33 δισεκατομμύρια ευρώ στην ηλεκτροκίνηση, εκ των οποίων 11 δισεκατομμύρια ευρώ θα διατεθούν στη μάρκα Volkswagen.  Συνολικά, το Group σχεδιάζει να λανσάρει έως 75 πλήρως ηλεκτρικά μοντέλα έως το 2029 και να διαθέσει στην αγορά περίπου 26 εκατομμύρια ηλεκτρικά οχήματα κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου. Ένα ολόκληρο οικοσύστημα αειφόρου ηλεκτρικής κινητικότητας θα δημιουργηθεί γύρω από αυτά τα αυτοκίνητα. 


 

Εξοπλισμός και design



   Νέο design για μια νέα εποχή. Ο επαναστατικός χαρακτήρας του ID.3 είναι ήδη ξεκάθαρος με την πρώτη ματιά. Ο εξωτερικός σχεδιασμός του αυτοκινήτου είναι απαλός και ρέει, ενώ ταυτόχρονα είναι στιβαρός και συμπυκνωμένος, διαθέτει δυναμικές αναλογίες και κάνει ισχυρή εντύπωση χωρίς σχεδιαστική φλυαρία. Το ID.3 είναι ένα αυτοκίνητο για βιώσιμη κινητικότητα και ταυτόχρονα είναι ένα πραγματικό Volkswagen.



  Χτισμένο γύρω από οδηγό και επιβάτες. Ο σχεδιασμός σε φιλοσοφία one box είναι μια σαφής ένδειξη για το πώς το ID.3 είναι χτισμένο γύρω από τους επιβάτες του. Οι πρόβολοί του είναι ασυνήθιστα κοντοί, αλλά το εσωτερικό είναι πολύ μεγάλο επειδή οι άξονες έχουν απομακρυνθεί αρκετά. Το compact ηλεκτρικό μοντέλο έχει μεταξόνιο 2.765 χιλιοστών, σχεδόν αντίστοιχο με αυτό του Passat. Η μπαταρία υψηλής τάσης βρίσκεται ως επίπεδο μπλοκ κάτω από την καμπίνα επιβατών. Όλα τα άλλα τεχνικά εξαρτήματα καταλαμβάνουν λίγο χώρο: η κινητήρια μονάδα είναι τοποθετημένη στον πίσω άξονα, ενώ εξαρτήματα όπως το ψυγείο και το σύστημα κλιματισμού βρίσκονται στο κοντό μπροστινό τμήμα.



   Μπροστινό άκρο χωρίς μάσκα ψυγείου. Το μπροστινό μέρος δείχνει ήδη τον χαρακτήρα και την τεχνική ιδέα του οχήματος: εδώ, το λογότυπο της Volkswagen τοποθετείται κεντρικά χωρίς γρίλια ψυγείου. Αυτός ο σχεδιασμός επαναφέρει τη Volkswagen στις ρίζες της – «Είμαστε μια μάρκα που γεννήθηκε χωρίς γρίλια», λέει χαρακτηριστικά ο Klaus Zyciora, Επικεφαλής Σχεδιασμού του Volkswagen Group και Επικεφαλής Σχεδιαστής της Volkswagen. Ο αέρας ψύξης για το κινητήριο σύστημα ρέει μέσω μιας εισαγωγής στον προφυλακτήρα, ο οποίος διαθέτει ένα μοτίβο με κηρήθρα που έχει σχεδιαστεί με έμπνευση από τη φύση.



  Όπως τα ανθρώπινα μάτια. Οι μεγάλοι προβολείς είναι το πιο εντυπωσιακό χαρακτηριστικό στο μπροστινό μέρος – έχουν φιλική έκφραση όπως τα ανθρώπινα μάτια. Η τεχνολογία LED είναι στάνταρ και το IQ. Light με LED matrix προβολείς διατίθεται στο πακέτο σχεδίασης για να παρέχει μια έξυπνα ελεγχόμενη κύρια δέσμη. Οι ηλεκτρικά περιστρεφόμενες μονάδες φωτός μοιάζουν με βλεφαρίδες, ενώ τα ανοίγματα τύπου κηρήθρας στα περιβλήματα και τα γύρω καλώδια οπτικών ινών, αναλαμβάνουν το ρόλο για τα φώτα ημέρας. Όταν ενεργοποιείται η έξυπνα ελεγχόμενη κύρια δέσμη, φωτίζεται επίσης η λωρίδα φωτός στο μπροστινό μέρος, που ενώνει τους προβολείς. Οι φωτεινές μονάδες εκτελούν ήδη λειτουργίες επικοινωνίας πριν καν την εκκίνηση του οχήματος: περιστρέφονται και επομένως καλωσορίζουν τον οδηγό κοιτώντας ψηλά.



  Μεγάλες ρόδες και επίπεδη γυάλινη πλευρική επιφάνεια καμπίνας. Η πλάγια όψη του ID.3 έχει σπορ και ισχυρή εμφάνιση. Οι τροχοί είναι μεγάλοι και ξεχωρίζουν ενώ υπάρχει μια ισχυρή κολόνα C – ένα κλασικό χαρακτηριστικό σχεδίασης Volkswagen. Ένα γλυκά σχεδιασμένο πλευρικό τμήμα σβήνει σε καμπύλη κάτω από την ανερχόμενη γραμμή ώμου. Η πλαϊνή γυάλινη επιφάνεια καταλήγει σε ένα μακρύ σπόιλερ. Η σχεδίαση της μαύρης οροφής, η οποία συνεχίζεται σε ένα μοτίβο στο καπό και τα σκούρα ένθετα στα πλαϊνά κάνουν τη σιλουέτα να φαίνεται χαμηλότερη και ακόμα πιο κομψή.



  Σήματα στροφής (φλας) σε δύο παραλλαγές. Η πέμπτη-πίσω πόρτα είναι επίσης μαύρη και το χαμηλό της παράθυρο τονίζει το πλάτος του ID.3. Ολόκληρο το οπίσθιο άκρο διαθέτει επιφάνειες με πλαστικότητα και ένας διαχύτης αποτελεί την κάτω κατάληξη. Οι συστοιχίες οπίσθιου φωτισμού είναι επίσης εξοπλισμένες με LED. Εάν είναι επιθυμητό, ​​ο πελάτης μπορεί να αλλάξει τα σήματα στροφής σε μια δεύτερη λειτουργία όπου το φως κινείται από μέσα προς τα έξω. Το φως των φρένων ανάβει πάντα σε εμφανή μορφή του “X”. Δυναμικές φωτεινές κινήσεις προβάλλονται από τα πίσω φώτα όταν το αυτοκίνητο κλειδώνει και ξεκλειδώνει.



   Επιλογή έξι εξωτερικών χρωμάτων. Το ID.3 κυκλοφορεί σε έξι εξωτερικά χρώματα. Αυτά ονομάζονται Glacier White Metallic, Makena Turquoise Metallic, Manganese Grey Metallic, Moonstone Grey, Scale Silver Metallic και Stonewashed Blue Metallic. Στη βασική έκδοση, το τόξο οροφής, τα πλευρικά ένθετα και τα διακοσμητικά προφυλακτήρα είναι σε μαύρο χρώμα, για αντίθεση. Εναλλακτικά, η Volkswagen προσφέρει δύο πακέτα εξωτερικού στυλ, όπου η γραμμή οροφής λάμπει είτε σε ασημί είτε σε ελκυστικό χαλκό. Το πακέτο Style περιλαμβάνει επίσης πλευρικά στοιχεία και στοιχεία προφυλακτήρα σε Gray Tech Metallic και οι κολόνες C έχουν τελείωμα με μια ταινία με αδαμάντινο μοτίβο, σε μοτίβο κηρήθρας.



  Αεροδυναμικός συντελεστής 0,27. Η αεροδυναμική παίζει σημαντικό ρόλο στη γκάμα ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου – το ID.3 επιτυγχάνει έναν εξαιρετικό συντελεστή οπισθέλκουσας (Cd), μόλις 0,27. Ο πιο σημαντικός παράγοντας για αυτό είναι το αμάξωμα με τις έντονα κεκλιμένες κολόνες Α, τη ρέουσα γραμμή οροφής και τις αντίστοιχα κεκλιμένες κολόνες C. Οι έξυπνες λύσεις για μεμονωμένες λεπτομέρειες παρέχουν επίσης αεροδυναμικά οφέλη. Αυτά περιλαμβάνουν την ηλεκτρικά ενεργοποιούμενη περσίδα στο μπροστινό άκρο του οχήματος. Αυτή ανοίγει μόνο όταν οι μονάδες ισχύος απαιτούν ψύξη, διαφορετικά παραμένει κλειστή έτσι ώστε ο αέρας να μπορεί να ρέει όσο το δυνατόν πιο εύκολα πάνω στο καπό. Οι ζάντες με τα επίπεδά σχέδια έχουν βελτιστοποιηθεί επίσης για ιδανική ροή αέρα, με ελάχιστες αεροδυναμικές απώλειες.


  Οι λωρίδες εκτροπής νερού στις κολόνες Α και οι εξωτερικοί καθρέπτες που τοποθετούνται στους ώμους της πόρτας παρέχουν επίσης αεροδυναμικά οφέλη. Μειώνουν επιπλέον το επίπεδο θορύβου στο χώρο επιβατών, σε συνδυασμό με το τυπικό παρμπρίζ από ακουστικό γυαλί. Διάφορα άλλα εξαρτήματα συνδυαστικά, συμβάλλουν επίσης στον διαχωρισμό ροής στο πίσω μέρος – η μεγάλη αεροτομή οροφής, οι ώμοι, οι με πλαστικότητα σχηματισμένες οπίσθιες λυχνίες και ο διαχύτης. Αυτός ολοκληρώνει το κάτω μέρος του ID.3, με μία μεγάλη επίπεδη επένδυση στο πίσω μέρος.


 

Λειτουργίες εσωτερικού και άνεση 



   Χώροι όπως σε ένα αυτοκίνητο της μεσαίας κατηγορίας. Το εσωτερικό του ID.3 ακολουθεί φιλοσοφία open space – ανοιχτού χώρου – μία καμπίνα που είναι περισσότερο από γενναιόδωρη σε μέγεθος. Οδηγός και επιβάτες κάθονται σε ένα ευχάριστα υψηλό επίπεδο, η είσοδος είναι βολική και υπάρχει καλή ορατότητα. Το πίσω κάθισμα προσφέρει παρόμοιο χώρο με αυτόν που υπάρχει στα συμβατικά μοντέλα μεσαίου μεγέθους. Ο χώρος αποσκευών μπορεί να φιλοξενήσει 385 λίτρα και ο όγκος του μπορεί να αυξηθεί στα 1.267 λίτρα αναδιπλώνοντας την πλάτη του διαιρούμενου πίσω καθίσματος (φορτωμένος μέχρι την οροφή). Το ID.3 Pro S είναι εγκεκριμένο για τέσσερα άτομα, ενώ όλες οι άλλες παραλλαγές είναι πενταθέσια μοντέλα.



   Αέρας και φως. Ο εσωτερικός σχεδιασμός υπογραμμίζει την αίσθηση ευρυχωρίας. Φαίνεται συγκρατημένος και καθαρός σχεδιαστικά, επικεντρωμένος στα βασικά. Ο πίνακας στο ταμπλό χαμηλώνει προς το εσωτερικό σε διάφορα επίπεδα. Σε αντίθεση με ένα συμβατικό εσωτερικό, δεν συνδέεται με την κεντρική κονσόλα, η οποία βρίσκεται ως ξεχωριστό στοιχείο μεταξύ των μπροστινών καθισμάτων. Στο πακέτο Design “Plus”, η Volkswagen παρέχει στο αυτοκίνητο μια μεγάλη πανοραμική ηλιοροφή. Με μήκος 130 εκατοστά και πλάτος που φτάνει τα 111 εκατοστά, επιτρέπει μια εξαιρετική ποσότητα φωτός να ρέει στο εσωτερικό. Μία ηλεκτρικά συρόμενη κουρτίνα αποτρέπει τη θέρμανση του εσωτερικού.



  Παλ χρώματα, συν λευκό και πορτοκαλί. Το εσωτερικό του ID.3 είναι μαύρο σε όλες τις παραλλαγές. Τα καθίσματα έχουν δίχρωμο σχεδιασμό – τα μαξιλάρια των βάσεων και το μεγαλύτερο μέρος της πλάτης τους έρχεται σε αντίθεση με τις περιοχές των ώμων και τα πλαϊνά. Τα χρώματα των καθισμάτων ονομάζονται Platinum Grey και Dusty Grey Dark (προαιρετικά). Υπάρχει μια επιλογή από πολλά διαφορετικά χρώματα για το εσωτερικό με τα προαιρετικά πακέτα Interior Style και Interior Style “Plus”. Το Dusty Grey Dark δημιουργεί μια φιλική, φωτεινή ατμόσφαιρα στο σαλόνι, ενώ το Safrano Orange προσφέρει έντονα χαρακτηριστικά στα υποβραχιόνια στις πόρτες και στην άνω περιοχή του ταμπλό. Τα περιβλήματα της οθόνης, το τιμόνι με την κολόνα τιμονιού και οι μονάδες ελέγχου στις πόρτες ολοκληρώνονται σε Electric White - ένα χρώμα που προσδίδει στο εσωτερικό του ID.3 έναν καθαρό και σχεδόν φουτουριστικό χαρακτήρα.



   Εσωτερικοί χώροι για κάθε απαίτηση. Ο πελάτης μπορεί προαιρετικά να επιλέξει το πακέτο Interior Style. Εδώ, τα τμήματα του κέντρου των καθισμάτων καλύπτονται με ύφασμα Sumba Flow και οι βάσεις των καθισμάτων με μικροΐνες ArtVelours. Το πακέτο Interior Style περιλαμβάνει πεντάλ από ανοξείδωτο ατσάλι σε σχεδιασμό Play&Pause, ατμοσφαιρικό φωτισμό 30 χρωμάτων και θερμαινόμενο τιμόνι.



   Το δεύτερο επίπεδο ονομάζεται Interior Style “Plus”. Εδώ, τα καθίσματα διαθέτουν ηλεκτρική ρύθμιση 12 κατευθύνσεων, χειροκίνητη ρύθμιση του βάθους του καθίσματος, θέρμανση καθίσματος και πνευματική οσφυϊκή υποστήριξη με λειτουργία μασάζ. Τα καθίσματα TopSport “Plus” θα ακολουθήσουν λίγο μετά το λανσάρισμα με τον ίδιο τεχνικό εξοπλισμό, ιδιαίτερες βάσεις και ενσωματωμένα προσκέφαλα. Τα κεντρικά πάνελ σε αυτά τα καθίσματα καλύπτονται με ArtVelours και τονίζονται με ID. λογότυπα και διακοσμητικές ραφές. Σε όλες τις ηλεκτρικά ρυθμιζόμενες θέσεις έχουν απονεμηθεί η σφραγίδα έγκρισης της γερμανικής εκστρατείας για υγιέστερες πλάτες (AGR). Αυτό ισχύει και για τα καθίσματα οδηγού και συνοδηγού. Τα καθίσματα έχουν υποβραχιόνια στην εσωτερική πλευρά σε όλες τις παραλλαγές εξοπλισμού. Όλες οι ταπετσαρίες καθισμάτων είναι κατασκευασμένα από υλικά μη ζωικής προέλευσης.



   Κατασκευάζεται πιο γρήγορα, πιο γρήγορα για τον πελάτη. Στο λανσάρισμα, η Volkswagen προσφέρει τα ID.3 Pro Performance και ID.3 Pro S ως προδιαμορφωμένα μοντέλα. Αυτά συνδυάζουν τις πιο δημοφιλείς επιλογές, σε πακέτα. Αυτό καθιστά την προσφορά ακόμη πιο διάφανη για τους πελάτες και το εργοστάσιο στο Zwickau μπορεί να κατασκευάσει και να παραδώσει τα αυτοκίνητα γρηγορότερα. Τα προκαθορισμένα μοντέλα απόδοσης ID.3 Pro. Υπάρχουν επτά προδιαμορφωμένα μοντέλα ID.3 Pro με μπαταρία 58 kWh κατά την έναρξη των πωλήσεων. Το μοντέλο μετά την εισαγωγική έκδοση (ID.3 Pro Performance) είναι το ID.3 Life, το οποίο συνοδεύεται από τα πακέτα Convenience and Infotainment. Το ID.3 Business διαθέτει επιπλέον τα πακέτα Interior Style, Design και Driver Assist. Η οικογένεια ID.3 ταιριάζει καλύτερα με τα πακέτα Convenience “Plus” και Design “Plus”. Το ID.3 Style συνοδεύεται από πακέτα Interior Style, Convenience, Infotainment και Design “Plus”. Το ID.3 Tech είναι επιπλέον εξοπλισμένο με τα πακέτα Infotainment “Plus” και Driver Assist “Plus”. Το ID.3 Max διαθέτει ιδιαίτερα εκτεταμένο εξοπλισμό: αυτό το μοντέλο διαθέτει και τα έξι πακέτα στην αντίστοιχη έκδοση “Plus” – Interior Style, Convenience, Infotainment, Design, Driver Assist και Sport. Το προκαθορισμένο μοντέλο ID.3 Pro S. Το ID.3 Pro S με τη μεγάλη μπαταρία 77 kWh θα είναι διαθέσιμο ως το γενναιόδωρα εξοπλισμένο ID.3 Tour, στις αρχές του 2021. Αυτό το μοντέλο διαθέτει τέσσερα πακέτα “Plus”: Comfort, Interior Style, Infotainment και Assist. Ένα δεύτερο προκαθορισμένο μοντέλο θα ακολουθήσει λίγο αργότερα. Αυτό θα επικεντρωθεί στον τυπικό εξοπλισμό, ο οποίος επεκτείνεται από το πακέτο Interior Style, όπως σε κάθε ID.3 Pro S.



  Γενναιόδωρος βασικός εξοπλισμός. Η Volkswagen παρέχει ήδη στο ID.3 γενναιόδωρο εξοπλισμό άνεσης και ευκολίας, ως στάνταρ. Εκτός από τα παραπάνω χαρακτηριστικά, αυτό περιλαμβάνει επίσης ατμοσφαιρικό  φωτισμό με δέκα χρώματα και περιορισμό ταχύτητας. Το Air Care Climatronic, ένα ακόμη τυπικό χαρακτηριστικό, συνδυάζεται με ένα ηλεκτρικό σταθερό σύστημα κλιματισμού, το οποίο ο πελάτης μπορεί επίσης να ενεργοποιήσει όταν το αυτοκίνητο δεν φορτίζει από το δίκτυο τροφοδοσίας. Ο εξοπλισμός παθητικής ασφάλειας περιλαμβάνει το Emergency System και έναν κεντρικό αερόσακο, ένα νέο χαρακτηριστικό της γκάμας μοντέλων Volkswagen. Σε περίπτωση πλευρικής σύγκρουσης, αυτός ο αερόσακος μπορεί να αποτρέψει τη σύγκρουση του οδηγού και του συνοδηγού μεταξύ τους.


  Ο βασικός εξοπλισμός περιλαμβάνει επίσης το ραδιόφωνο Ready 2 Discover με δέκτη DAB + και δύο θύρες USB-C στην κεντρική κονσόλα. Η λειτουργία App Connect επιτρέπει το media streaming μέσω smartphone. Οι πελάτες του ID.3 μπορούν να ενσωματώσουν τα κινητά τους τηλέφωνα στο φυσικό τους περιβάλλον – Apple Car Play για iOS, Android Auto για Android και Mirror Link για αντίστοιχα εξοπλισμένες συσκευές.



  ID. Light. Το ID. Light είναι ένα τυπικό χαρακτηριστικό που δεν υπήρχε διαθέσιμο σε άλλο αυτοκίνητο – πρόκειται για μια στενή λωρίδα φωτός κάτω από το παρμπρίζ που βοηθά διαισθητικά τον οδηγό. Αφού ο οδηγός εισέλθει στο όχημα, σηματοδοτεί ότι το αυτοκίνητο είναι έτοιμο να εκκινήσει. Όταν το ID.3 πρέπει να απενεργοποιηθεί σύμφωνα με τη διαδρομή πλοήγησης, το φως κινείται αντίστοιχα στο αριστερό ή το δεξί άκρο της ταινίας. Εάν ο οδηγός φρενάρει σε κρίσιμη κατάσταση, το ID. Light εκπέμπει μια προειδοποίηση με έντονο κόκκινο χρώμα. Κατά τη διάρκεια της λειτουργίας φόρτισης, δημιουργείται μια πράσινη γραμμή από αριστερά προς τα δεξιά, δείχνοντας το επίπεδο φόρτισης της μπαταρίας.



  Πακέτα Comfort και Comfort “Plus”. Στο πακέτο Comfort, η κεντρική κονσόλα γίνεται ακόμα πιο ευέλικτη – χάρη στο φως για το διαμέρισμα του κινητού τηλεφώνου, ένα κυλιόμενο κάλυμμα και δύο θύρες φόρτισης USB που βρίσκονται στο πίσω μέρος. Τα καθίσματα οδηγού και συνοδηγού μπορούν να θερμανθούν, όπως και το δερμάτινο τιμόνι. Οι πίδακες του συστήματος πλύσης παραθύρων θερμαίνονται επίσης. Το πακέτο συμπληρώνεται από αισθητήρα βροχής και φωτισμό εξωτερικού περιβάλλοντος που προβάλλει ένα μοτίβο κηρήθρας στο έδαφος.


  Το πακέτο Comfort “Plus” περιλαμβάνει επίσης Air Care Climatronic με έλεγχο δύο ζωνών. Ένα άλλο χαρακτηριστικό είναι το δάπεδο του χώρου αποσκευών, το οποίο μπορεί εύκολα να εισαχθεί στο χώρο αποσκευών. Είναι στο ίδιο επίπεδο με το περβάζι φόρτωσης, προσφέροντας χώρο αποθήκευσης για το καλώδιο φόρτισης και άλλα αντικείμενα.



   Αντλία θερμότητας για αυτονομία. Τα επτά προκαθορισμένα μοντέλα που διατίθενται στο λανσάρισμα του ID.3, διαθέτουν προαιρετικά αντλία θερμότητας. Αυτές οι αντλίες είναι πολύ αποδοτικές και ως εκ τούτου συμβάλλουν σημαντικά στην αυτονομία του οχήματος. Ένα εξάρτημα για μεταφορά ποδηλάτων ολοκληρώνει το εύρος των επιλογών.


 

Συστήματα ελέγχου, συνδεσιμότητας και υποβοήθησης



   Απλή λειτουργία. Το ταμπλό του ID.3 λειτουργεί εντελώς χωρίς φυσικά κουμπιά και διακόπτες, δίνοντάς του μια μινιμαλιστική και υπερσύγχρονη εμφάνιση. Ο οδηγός βλέπει μια συμπαγή οθόνη με διαγώνιο 5,3 ιντσών, εδρασμένη στο στάνταρ πολυλειτουργικό τιμόνι, η οποία λειτουργεί με χειριστήρια ευαίσθητα στην αφή. Τρεις περιοχές δείχνουν τις πιο σημαντικές πληροφορίες, με εμφάνιση της κατάστασης της μπαταρίας και της αυτονομίας. Ο οδηγός ελέγχει τους τρόπους οδήγησης και το κλείδωμα στάθμευσης με ένα μεγάλο περιστροφικό διακόπτη στα δεξιά της οθόνης. Ένας πίνακας ελέγχου στα αριστερά, δίπλα στο τιμόνι, ενσωματώνει τις λειτουργίες φωτισμού. Υπάρχει μια αυτόματη ρύθμιση για τους προβολείς.



  Η αφή είναι καλύτερη. Η κεντρική οθόνη αφής βρίσκεται στη μέση του ταμπλό, υπό ελαφρά γωνία προς τον οδηγό. Η οθόνη των 10 ιντσών είναι τόσο μεγάλη όσο ένα tablet. Σε αυτή, ο οδηγός διαχειρίζεται όλες τις λειτουργίες από τους τομείς της τηλεφωνίας, της πλοήγησης, της ψυχαγωγίας, των συστημάτων υποβοήθησης και των ρυθμίσεων του οχήματος, όπου το περιβάλλον εργασίας χρήστη και η οθόνη εκκίνησης μπορούν να ρυθμιστούν ελεύθερα σύμφωνα με τις προτιμήσεις του οδηγού. Τα ρυθμιστικά για ρύθμιση της έντασης και της θερμοκρασίας βρίσκονται στην κεκλιμένη επιφάνεια κάτω από την οθόνη.



  “Hello ID.”. Το “Hello ID.”, o φυσικός έλεγχος φωνής είναι επίσης στάνταρ στο ID.3. Εδώ, το αυτοκίνητο ακολουθεί τις οδηγίες του οδηγού και των επιβατών και είναι σε θέση να κατανοήσει πολλές εντολές από την καθημερινή χρήση της γλώσσας. Η σύντομη πρόταση “Hello ID., I am cold” αρκεί για να ενεργοποιηθεί η θέρμανση, ενώ η δήλωση “Hello ID., Play Radio X” αλλάζει σε νέο σταθμό.



  Head-up Display επαυξημένης πραγματικότητας. Η προαιρετική head-up οθόνη επαυξημένης πραγματικότητας (augmented reality), του ID.3, που περιλαμβάνεται στο πακέτο Infotainment “Plus”, είναι μια παγκόσμια πρεμιέρα. Αυτή μπορεί να προβάλει σημαντικές πληροφορίες στο παρμπρίζ με τα βέλη στροφής του συστήματος πλοήγησης  που βρίσκεται από κάτω. Ο οδηγός βλέπει τις πληροφορίες ως τρισδιάστατη, κλιμακωτή εικόνα σε ρεαλιστική απόσταση τριών έως δέκα μέτρων μπροστά από το όχημα. Αυτό σημαίνει ότι η οθόνη είναι πλήρως ενσωματωμένη στον πραγματικό εξωτερικό κόσμο. Όταν το Adaptive Cruise Control (ACC) ή το Travel Assist (προαιρετικό) είναι ενεργό, το όχημα μπροστά από το ID.3 επισημαίνεται με φωτεινή σήμανση στην οθόνη, πάνω από μια συγκεκριμένη ταχύτητα.



   Πακέτα Infotainment και Infotainment “Plus”. Εάν ο πελάτης έχει παραγγείλει το πακέτο Infotainment, το όχημα θα είναι εξοπλισμένο με το σύστημα Discover Pro Infotainment αντί για το τυπικό ραδιόφωνο. Αυτό μπορεί να λειτουργήσει είτε με φωνητικό έλεγχο ή χειριστήριο αφής και το σύστημα πλοήγησής του περιλαμβάνει τρισδιάστατα μοντέλα πολλών πόλεων. Το δεύτερο χαρακτηριστικό του πακέτου Infotainment είναι η διεπαφή κινητού τηλεφώνου “Comfort”. Αυτή συνδέει το smartphone με την κεραία του αυτοκινήτου και το φορτίζει επαγωγικά εάν το τηλέφωνο έχει αυτή τη δυνατότητα φόρτισης. Το πρωτόκολλο voice-over-LTE εξασφαλίζει γρήγορη ρύθμιση σύνδεσης και υψηλή ποιότητα ομιλίας. Στο πακέτο Infotainment “Plus”, η Volkswagen συνοδεύει το πακέτο ήχου με δύο επιπλέον ηχεία, εκτός από την αρχική ad-up οθόνη επαυξημένης πραγματικότητας.
Πύλη στο δίκτυο κινητής τηλεφωνίας. Το Discover Pro συνδέεται με την στάνταρ ηλεκτρονική μονάδα σύνδεσης (OCU), η οποία διαθέτει ενσωματωμένη ηλεκτρονική κάρτα SIM (eSIM). Αυτή εκτελεί όλες τις εργασίες συνδεσιμότητας, συμπεριλαμβανομένης της γρήγορης μεταφοράς δεδομένων με ταχύτητα LTE Advanced.


  We Connect Start. Η OCU φέρνει επίσης τις ηλεκτρονικές υπηρεσίες του We Connect Start στο ID.3. Ο πελάτης απλά πρέπει πρώτα να ενεργοποιήσει τις υπηρεσίες διαδικτυακά με το Volkswagen ID. του και στη συνέχεια είναι διαθέσιμο για περίοδο τριών ετών. Οι σημαντικότερες υπηρεσίες εδώ είναι οι υπηρεσίες πλοήγησης και οι υπηρεσίες που σχετίζονται με οχήματα. Οι διαδικτυακές υπηρεσίες πληροφοριών κυκλοφορίας παρέχουν στον οδηγό ενημερωμένες πληροφορίες σχετικά με την κατάσταση στην επιλεγμένη διαδρομή και τους πιθανούς κινδύνους. Νέα δεδομένα λαμβάνονται τακτικά στο αυτοκίνητο με τη λειτουργία Online Map Update. 


  Η υπηρεσία Charging Stations προσφέρει ζωντανά δεδομένα σε σημεία φόρτισης στην περιοχή. Παρέχει λεπτομέρειες σχετικά με την χωρητικότητά τους και μπορεί επίσης να παρέχει πληροφορίες σχετικά με τις τιμές και τη διαθεσιμότητα. Εάν ο οδηγός αποφασίσει να χρησιμοποιήσει ένα σταθμό φόρτισης, αυτός μπορεί να υιοθετηθεί ως προορισμός στο σύστημα πλοήγησης.


  Φόρτιση και κλιματισμός μέσω smartphone. Οι σχετικές με το όχημα υπηρεσίες We Connect Start που είναι ήδη διαθέσιμες στο αυτοκίνητο με το στάνταρ ραδιόφωνο Ready 2 Discover, περιλαμβάνουν φόρτιση και κλιματισμό. Οι πελάτες του ID.3 μπορούν να ελέγχουν και τις δύο λειτουργίες στο smartphone τους χρησιμοποιώντας τη δωρεάν We Connect ID. εφαρμογή και μπορούν επίσης να ελέγξουν το επίπεδο φόρτισης της μπαταρίας και την αυτονομία του αυτοκινήτου.


  Νέα πλατφόρμα ηλεκτρονικών. Υπάρχει μια ριζικά νέα, πρωτοποριακή ιδέα πίσω από την εκτεταμένη συνδεσιμότητα του ID.3: η πλατφόρμα ηλεκτρονικών που αναπτύχθηκε από τη Volkswagen είναι λιτή, ευέλικτη και γρήγορη. Επιτρέπει την επικοινωνία να πραγματοποιείται με παρόμοιο τρόπο σε έναν σταθερό διακομιστή: καταργεί την αρχή των μεμονωμένων καταγεγραμμένων περιστατικών και εφαρμογών και έχει σχεδιαστεί ως μια ευρεία πλατφόρμα υπηρεσιών. Αυτό απλοποιεί σημαντικά την ανταλλαγή δεδομένων και λειτουργιών μεταξύ των εμπλεκόμενων συστημάτων. Αυτή η ευελιξία καθιστά εύκολη την ενσωμάτωση νέων πακέτων δεδομένων στο σύστημα. Η μέγιστη ασφάλεια, συμπεριλαμβανομένης της προστασίας από πιθανές εξωτερικές επιθέσεις, έχει πάντα προτεραιότητα – τα νέα πακέτα δεδομένων πρέπει να περάσουν από μια διαδικασία υψηλής πιστοποίησης ελέγχου ταυτότητας. Οι βασικές λειτουργίες οδήγησης όπως ο έλεγχος κίνησης και η πέδηση παραμένουν στις ξεχωριστές μονάδες ελέγχου τους.


  Νέα τοπολογία hardware. Η νέα πλατφόρμα ηλεκτρονικών περιλαμβάνει επίσης μια νέα τοπολογία hardware. Δύο κεντρικοί υπολογιστές υψηλής απόδοσης που ονομάζονται ICAS (In Car Application Server) αποτελούν τον πυρήνα αυτού. Σε ορισμένες περιοχές εκτελούν πολλές εργασίες που έχουν ανατεθεί σε ξεχωριστές μονάδες ελέγχου σε άλλα μοντέλα Volkswagen. Ένας από τους δύο ICAS συνδυάζει μεγάλο αριθμό ξεχωριστών υπολογιστών. Είναι υπεύθυνος για πολλά συστήματα υποβοήθησης του οδηγού και τις λειτουργίες άνεσης – από το ξεκλείδωμα των θυρών και τη ρύθμιση του καθίσματος έως τα φώτα. Ο δεύτερος κεντρικός υπολογιστής διαχειρίζεται το σύστημα ψυχαγωγίας και τις οθόνες. Βασίζεται στην τρίτη γενιά modular infotainment matrix (MIB 3), εγκατεστημένη σε πολλά μοντέλα Volkswagen.



   Το ID.3 ανοίγει νέους ορίζοντες. Οι πελάτες του ID.3 βιώνουν τα πλεονεκτήματα της νέας πλατφόρμας ηλεκτρονικών με τη λειτουργία ενημέρωσης συστήματος που επιτρέπει στο λογισμικό των κεντρικών μονάδων ελέγχου να ενημερώνεται μέσω του δικτύου κινητής τηλεφωνίας και καθιστά δυνατή τη συνεχή βελτιστοποίηση πολλών λειτουργιών. Η εγγραφή δεδομένων μεταδίδεται στο αυτοκίνητο όταν κινείται και εγκαθίσταται μετά το τέλος της διαδρομής. Στη συνέχεια είναι διαθέσιμο όταν το όχημα ξεκινήσει. Στο εγγύς μέλλον, θα είναι επίσης δυνατή η εγκατάσταση νέων υπηρεσιών ροής και πρόσθετων διεπαφών χρήστη στο αυτοκίνητο over-the-air, παρόμοια με τη διαδικασία που οι πελάτες γνωρίζουν από τα smartphone τους.


  IQ. Drive συστήματα υποβοήθησης. Τα συστήματα υποβοήθησης που είναι εγκατεστημένα στο ID.3 έχουν ενσωματωθεί στην ομπρέλα IQ. Drive. Αυτά κάνουν την οδήγηση ασφαλέστερη και πιο χαλαρή και μπορούν να συμβάλουν στην αποφυγή ατυχημάτων ή τον μετριασμό των συνεπειών τους. Στην πλήρη διαμόρφωση του εξοπλισμού, ένας μπροστινός αισθητήρας ραντάρ, μπροστινή κάμερα, δύο αισθητήρες πίσω ραντάρ και οκτώ αισθητήρες υπερήχων παρακολουθούν την περιοχή γύρω από το αυτοκίνητο.


  Στάνταρ συστήματα. Το σύστημα διατήρησης λωρίδας Lane Assist είναι στάνταρ στο ID.3. Ο ρόλος του είναι να εμποδίσει το αυτοκίνητο να διασχίσει ακούσια μια διαχωριστική γραμμή του δρόμου. Το Front Assist παρακολουθεί την περιοχή μπροστά από το ID.3 με την κάμερα πολλαπλών λειτουργιών και αντιδρά σε επικείμενες συγκρούσεις με άλλους χρήστες του δρόμου μέσω προειδοποιήσεων και παρεμβάσεων πέδησης. Το φρενάρισμα του οχήματος σε διασταύρωση με επερχόμενο όχημα κατά τη λειτουργία στροφής, παρακολουθεί την αντίθετη λωρίδα και προειδοποιεί και φρενάρει σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης. Διατίθεται ακόμα και σύστημα που υποστηρίζει τον οδηγό σε γρήγορες κινήσεις αποφυγής εμποδίων. Προκειμένου να αποφευχθούν μικροσυγκρούσεις κατά τη στάθμευση, το τυπικό σύστημα ελέγχου απόστασης στάθμευσης διαθέτει επίσης ενσωματωμένο σύστημα πέδησης ελιγμών.


  Το Eco Assistance είναι ένα στάνταρ σύστημα ειδικά σχεδιασμένο για ηλεκτρική οδήγηση – αξιολογεί τα δεδομένα πλοήγησης και τις οδικές πινακίδες που εντοπίζονται από την κάμερα. Εάν το ID.3 πλησιάζει μια στροφή ή ένα όριο πόλης, για παράδειγμα, το σύστημα μπορεί οπτικά να υποδείξει στον οδηγό πότε πρέπει να βγάλει το πόδι του από το γκάζι. Αυτό επιτρέπει στο σύστημα κίνησης να εκτελεί τη βέλτιστη ανάκτηση ενέργειας.



   Συστήματα στο πακέτο Assistance. Το προαιρετικό πακέτο Assistance περιλαμβάνει σύστημα κάμερας οπισθοπορείας. Το προληπτικό σύστημα προστασίας επιβατών κλείνει τα παράθυρα και τεντώνει τις ζώνες ασφαλείας αμέσως πριν από μια επικείμενη σύγκρουση, προκειμένου να προστατεύσει τους επιβάτες του οχήματος με τον καλύτερο δυνατό τρόπο. Ένας αντικλεπτικός συναγερμός και το σύστημα κλειδώματος και εκκίνησης χωρίς κλειδί Keyless Access ολοκληρώνουν το πακέτο.
Συστήματα στο πακέτο Assistance “Plus”. Το πακέτο Assistance “Plus” συνδυάζει συστήματα που προέρχονται από την κατηγορία πολυτελείας. Το πιο σημαντικό από αυτά είναι το Travel Assist – αυτό το σύστημα αναλαμβάνει σε μεγάλο βαθμό την επιτάχυνση και το φρενάρισμα από τον οδηγό σε οποιαδήποτε ταχύτητα και επίσης βοηθά στη διατήρηση του ID.3 στη λωρίδα του με αντίστοιχες παρεμβάσεις διεύθυνσης (εντός των ορίων του συστήματος). Ο οδηγός πρέπει απλά να αγγίζει ελαφρά το ευαίσθητο στην αφή τιμόνι που περιλαμβάνεται στο σύστημα, για να διατηρήσει την προσαρμοστική λωρίδα καθοδήγησης ενεργή.


  Το Adaptive Cruise Control ACC stop&go με περιορισμό ταχύτητας είναι επίσης ενσωματωμένο στο Travel Assist. Αυτό το σύστημα ελέγχει την απόσταση από το μπροστινό όχημα με επιτάχυνση και φρενάρισμα όπως απαιτείται. Η λειτουργικότητα του συστήματος είναι ακόμη πιο προγνωστική σε συνδυασμό με το Eco Assist: για παράδειγμα, το σύστημα μειώνει αυτόματα την ταχύτητα του ID.3 μπροστά από πινακίδες για όρια ταχύτητας στις πόλεις. Το ACC stop&go είναι στάνταρ σε όλα τα προδιαμορφωμένα μοντέλα που διατίθενται κατά το λανσάρισμα του ID.3.


  Το Emergency Assist, ένα άλλο σύστημα στο πακέτο Assist System “Plus”, φρενάρει το αυτοκίνητο έως την πλήρη ακινησία εάν το άτομο πίσω από το τιμόνι δεν είναι πλέον ικανό να το κάνει. Εάν είναι δυνατόν, οδηγεί επίσης το όχημα στην άκρη του δρόμου. Το Side Assist παρακολουθεί την κίνηση πίσω από το ID.3 με τα πίσω συστήματα ραντάρ. Εάν ο οδηγός πρόκειται να αλλάξει λωρίδα σε επικίνδυνη κατάσταση, επικοινωνείται σχετική προειδοποίηση.


 

Κινητήριο σύστημα και ασφάλεια



  Δύο εκδόσεις μοντέλου, δύο επίπεδα ισχύος. Το ID.3 λανσάρεται στις ευρωπαϊκές αγορές στις εκδόσεις ID.3 Pro Performance και ID.3 Pro S. Αυτές διαφέρουν ως προς την εγκατεστημένη μπαταρία. Το ID.3 Pro Performance έχει ωφέλιμη ενεργειακή χωρητικότητα 58 kWh, η οποία επιτρέπει αυτονομία έως και 426 χλμ. με πλήρη φόρτιση (WLTP). Ο ηλεκτροκινητήρας παρέχει ισχύ 150 kW (204 PS) και ροπή 310 Nm. Επιταχύνει το αυτοκίνητο 0-100 χλμ./ώρα σε 7,3 δευτερόλεπτα, η μέση κατανάλωση NEDC είναι 15,4 έως 14,5 kWh ανά 100 χλμ.. Μια δεύτερη έκδοση κινητήρα με ισχύ 107 kW (146 PS) θα ακολουθήσει στο ID. Pro, μετά το λανσάρισμα στην αγορά.


  Το ID.3 Pro S έχει μπαταρία με ενεργειακή χωρητικότητα 77 kWh. Αυτή επιτρέπει μεγαλύτερη αυτονομία, 549 χλμ. (σε WLTP) – αρκετή για ακόμα μεγαλύτερες διαδρομές πριν την επαναφόρτιση. Ο ηλεκτροκινητήρας παράγει επίσης 150 kW (204 PS) και ροπή 310 Nm. Το 0-100 χλμ./ώρα διαρκεί 7,9 δευτερόλεπτα. Στον κύκλο NEDC, το ID.3 Pro S καταναλώνει 14,1 έως 13,5 kWh ανά 100 χλμ..


  Κινητήρας πίσω και κίνηση πίσω. Η Volkswagen επιστρέφει στις ρίζες της με τον ηλεκτρικό κινητήρα: αυτός βρίσκεται πίσω και οδηγεί τους πίσω τροχούς – όπως συνέβη με το Beetle. Ο ηλεκτροκινητήρας του ID.3, ο οποίος λειτουργεί σε έως 16.000 σ.α.λ., βρίσκεται πάνω από τον πίσω άξονα, ακριβώς μπροστά από το κέντρο των τροχών και μεταφέρει τη ροπή του σε ένα κιβώτιο ταχυτήτων μιας σχέσης, μέσω διαφορικού. Η οδήγηση είναι τόσο αθόρυβη που δύσκολα γίνεται αντιληπτή. Για το λόγο αυτό, σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία, ένα μεγάφωνο εκπέμπει έναν συνθετικό ηλεκτρονικό ήχο κινητήρα, για ταχύτητα έως περίπου 30 χλμ./ώρα ώστε να προειδοποιεί τους περαστικούς.



   Απόδοση άνω του 90%. Ο μόνιμα διεγερμένος σύγχρονος κινητήρας (PSM) στο ID.3 έχει πολλές δυνατότητες. Το πιο σημαντικό είναι η ενεργειακή απόδοση: αυτή είναι πολύ πάνω από το 90% σε όλες σχεδόν τις καταστάσεις οδήγησης. Η Volkswagen χρησιμοποιεί μια καινοτόμο τεχνολογία στην παραγωγή – επίπεδες προσχηματισμένες χάλκινες σπείρες εισάγονται η μια στην άλλη, επιτρέποντάς τους να κατασκευάζονται σε μεγάλες ποσότητες, εξοικονομώντας ταυτόχρονα χώρο στο στάτορα.
Ο κινητήρας του ID.3 είναι συμπαγής και συγκριτικά ελαφρύς: το μπλοκ κινητήρα που περιλαμβάνει κιβώτιο ταχυτήτων καθώς και ηλεκτρονικά ισχύος και ελέγχου ζυγίζει λιγότερο από 90 κιλά. Τα ηλεκτρονικά ισχύος μετατρέπουν το συνεχές ρεύμα της μπαταρίας σε τριφασικό ρεύμα για τον ηλεκτροκινητήρα και εκτελούν την αντίθετη λειτουργία κατά την ανάκτηση ενέργειας, κατά την πέδηση.


  Ανάκτηση έως 0,3 g. Ο οδηγός αποφασίζει με τον περιστροφικό διακόπτη εάν το ID.3 θα ανακτήσει ενέργεια κατά την απελευθέρωση του πεντάλ του γκαζιού. Εάν η θέση D (Drive) είναι ενεργοποιημένη, το αυτοκίνητο στη συνέχεια ρολάρει  ελεύθερα στις περισσότερες περιπτώσεις – ο ηλεκτροκινητήρας δεν τροφοδοτείται με ρεύμα και περιστρέφεται ελεύθερα. Στη θέση Β (Break - Φρένο), ο ηλεκτροκινητήρας λειτουργεί ως γεννήτρια και τροφοδοτεί ξανά την μπαταρία. Αυτό συμβαίνει επίσης όταν το όχημα φρενάρει: ο ηλεκτρικός κινητήρας εκτελεί επιβράδυνση έως περίπου 0,3 g, που αντιπροσωπεύει την πλειονότητα των καθημερινών καταστάσεων. Τα υδραυλικά φρένα τροχών ενεργοποιούνται επιπλέον μόνο πάνω από αυτό το επίπεδο, με την επέμβαση να είναι πρακτικά απαρατήρητη.


  Χαμηλό κέντρο βάρους για σπορ χειρισμό. Η κίνηση στους πίσω τροχούς και ο σχεδιασμός του ID.3 δημιουργούν ιδανικές προϋποθέσεις για σπορ οδηγικά χαρακτηριστικά: η μεγάλη μπαταρία υψηλής τάσης βρίσκεται μεταξύ των αξόνων στο χαμηλότερο σημείο του αυτοκινήτου και η κατανομή βάρους είναι πολύ κοντά στην ιδανική τιμή 50:50 σε όλες τις εκδόσεις. Το ID.3 διαθέτει McPherson  στον μπροστινό άξονα και περίπλοκη σχεδίαση πέντε συνδέσμων στο πίσω μέρος. Παρά τους μεγάλους τροχούς, που απαιτούν αντίστοιχο χώρο στους θόλους, ο κύκλος περιστροφής του είναι μόλις 10,2 μέτρα.



   Πακέτο Sport “Plus”. Στο πακέτο Sport “Plus”, το ID.3 εξοπλίζεται με ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενη ανάρτηση (DCC). Αυτή συνδυάζεται με την επιλογή προφίλ οδήγησης, η οποία προσφέρει λειτουργίες Eco, Comfort και Individual. Το σύστημα ελέγχεται από τον οδηγό μέσω της μεγάλης οθόνης και επηρεάζει τη λειτουργία του ηλεκτροκινητήρα, των αμορτισέρ και του συστήματος διεύθυνσης. Αυτό επιτρέπει ακόμη μεγαλύτερη γκάμα οδήγησης μεταξύ της άνεσης και της σπορ συμπεριφοράς. Το προοδευτικό τιμόνι περιλαμβάνεται επίσης στο πακέτο Sport “Plus” και γίνεται όλο και πιο άμεσο όσο μεγαλύτερη είναι η γωνία διεύθυνσης.


  Εάν ο οδηγός το επιθυμεί, το ID.3 θα στρίψει πολύ γρήγορα, ενώ παραμένει σταθερό με πρακτικά ουδέτερο χειρισμό – επίσης χάρη στις ρυθμίσεις δυναμικής του οχήματος. Το σύστημα ρυθμίζει τη λειτουργία του ηλεκτρονικού μπλοκέ διαφορικού XDS και της προαιρετικής ρυθμιζόμενης ανάρτησης σε κάθε περίπτωση για να εξασφαλιστεί η καλύτερη δυνατή πλευρική δυναμική και ασφάλεια οδήγησης, εμπνέοντας τον οδηγό να κινηθεί γρήγορα, απολαμβάνοντας τα δυναμικά χαρακτηριστικά της ηλεκτροκίνησης.


  Μεγάλοι τροχοί, δυνατά φρένα. Το ID.3 Pro είναι εξοπλισμένο ως στάνταρ με ατσάλινες ζάντες 18 ιντσών. Η γκάμα αλουμινένιων ζαντών ξεκινά επίσης από 18 ίντσες (East Derry). Οι ζάντες 19 ιντσών Andoya (στάνταρ στο Pro S) διατίθενται στα σχέδια Silver ή Penny Copper. Στο επόμενο μέγεθος, οι τροχοί Sanya 20 ιντσών έχουν βελτιστοποιηθεί ειδικά για τα αεροδυναμικά χαρακτηριστικά τους. Όλα τα ελαστικά έχουν χαμηλή αντίσταση κύλισης. Έχουν ομοιόμορφο πλάτος 215 χιλιοστά, αλλά η διατομή διαφέρει ανάλογα με το μέγεθος του τροχού.


  Ισχυρά φρένα βρίσκονται πίσω από τους μεγάλους τροχούς – τα δισκόφρενα με διάμετρο δίσκων 330 χιλιοστά είναι τοποθετημένα στο μπροστινό μέρος, ενώ οι πίσω τροχοί είναι εξοπλισμένοι με ταμπούρα. Το μεγάλο τους πλεονέκτημα είναι η αντοχή τους: τα τακάκια έχουν σχεδιαστεί για όλη τη διάρκεια ζωής του αυτοκινήτου. Αν και τα φρένα των τροχών χρησιμοποιούνται σπάνια στην καθημερινή οδήγηση, η διάβρωση δεν αποτελεί πρόβλημα.


  Η ασφάλεια συναντά την ελαφριά κατασκευή. Το ID.3 επίσης δεν γνωρίζει συμβιβασμούς όσον αφορά την παθητική ασφάλεια. Ένα ισχυρό πλαίσιο κατασκευασμένο από εκτεταμένα τμήματα αλουμινίου προστατεύει το σύστημα μπαταρίας από ζημιές σε περίπτωση σύγκρουσης και η μπαταρία απενεργοποιείται επίσης εάν το όχημα εμπλακεί σε σοβαρό ατύχημα. Ένας αντικαταστάσιμο πάνελ προστασίας από αλουμίνιο, προστατεύει την μπαταρία από επαφές με το δρόμο.


  Τα στοχευμένα μέτρα μειώνουν το βάρος του αμαξώματος και οδηγούν σε μια ολόκληρη σειρά άλλων μειώσεων βάρους σε όλο το αυτοκίνητο – αυτό με τη σειρά του έχει οφέλη για την αυτονομία. Τα πλευρικά τμήματα έχουν μεγάλο ποσοστό αλουμινίου και περιβάλλονται από χάλυβες εξαιρετικά υψηλής αντοχής. Ατσάλινα εξαρτήματα αντίστοιχων ιδιοτήτων αποτελούν επίσης τη ραχοκοκαλιά της καμπίνας επιβατών και αποτελούν το 28% του αμαξώματος. Ένα νέο υλικό ενισχύει τα εξωτερικά πάνελ των θυρών ενώ το χαμηλότερο πάχος των τοιχωμάτων μειώνει το βάρος. Η πέμπτη-πίσω πόρτα έχει σχεδιαστεί με μια νέα τεχνική χρησιμοποιώντας πλαστικό και ατσάλι.


 

Επιλογές μπαταρίας και φόρτισης



   Δομική κατασκευή από αλουμίνιο. Το περίβλημα της μπαταρίας του ID.3 είναι μια ελαφριά δομή αλουμινίου σε αρθρωτή σχεδίαση. Το περίβλημα είναι βιδωμένο στο σασί και έτσι υποστηρίζει την ακαμψία του τελευταίου. Τα διαμερίσματά του φιλοξενούν τα modules της μπαταρίας, με το καθένα να αποτελείται από 24 στοιχεία με ένα εύκαμπτο εξωτερικό περίβλημα.


  Τα συστήματα μπαταριών, τα οποία παρέχονται από το εργοστάσιο της Volkswagen στο Braunschweig της Γερμανίας, έχουν ύψος 14 εκατοστά και πλάτος 145 εκατοστά. Έχουν μήκος 144 εκατοστά (ID.3 Pro Performance) και 182 εκατοστά (ID.3 Pro S), αντίστοιχα. Η μικρότερη μπαταρία ενσωματώνει εννέα modules σε ένα περίβλημα με δέκα διαμερίσματα, ενώ η μεγάλη μπαταρία περιλαμβάνει δώδεκα modules, τα οποία βρίσκονται σε μία διάταξη με δώδεκα διαμερίσματα. Αυτή η μπαταρία έχει βάρος 495 κιλά.


  Σύνθετη θερμική διαχείριση. Η θερμοκρασία των στοιχείων ρυθμίζεται από μια πλάκα βάσης με ενσωματωμένα κανάλια νερού, που συνδέεται με ένα κύκλωμα ψυκτικού με συμπιεστή και ηλεκτρικό θερμαντήρα. Το σύστημα θερμικής διαχείρισης έχει σχεδιαστεί για να διασφαλίζει ότι η μπαταρία λειτουργεί όσο το δυνατόν περισσότερο στις ιδανικές θερμοκρασίες σε όλες τις περιπτώσεις. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα οφέλη για τη διαθέσιμη ισχύ, γρήγορη φόρτιση DC και μεγάλη διάρκεια ζωής της μπαταρίας. Η Volkswagen εγγυάται ότι η μπαταρία θα έχει τουλάχιστον το 70% της αρχικής της χωρητικότητας μετά από οκτώ χρόνια λειτουργίας ή 160.000 χλμ. Ένα δεύτερο κύκλωμα ψυκτικού στο ID.3, τροφοδοτεί τον ηλεκτροκινητήρα, τα ηλεκτρονικά ισχύος και το φορτιστή.


  Φόρτιση οικοσυστήματος. Μαζί με το ID.3, η Volkswagen λανσάρει ένα ολοκληρωμένο συνολικό πακέτο για βολική και αειφόρα φόρτιση ηλεκτρικών αυτοκινήτων με το όνομα We Charge. Αυτή προσφέρει την κατάλληλη λύση για κάθε σενάριο φόρτισης – είτε στο σπίτι, είτε για ταξίδια μικρών ή μεγάλων αποστάσεων. H We Connect ID. εφαρμογή παρέχει στους πελάτες εύκολη πρόσβαση στο οικοσύστημα φόρτισης.


  Φόρτιση στο σπίτι. Όταν το αυτοκίνητο είναι σταθμευμένο στο γκαράζ, οι ιδιοκτήτες ID.3 μπορούν να φορτίσουν το όχημα χρησιμοποιώντας τον ID. Charger φορτιστή, το νέο σταθμό φόρτισης στο σπίτι ή το γραφείο, από τη Volkswagen. Διατίθεται σε τρεις εκδόσεις, οι οποίες προσφέρουν χωρητικότητα φόρτισης έως 11 kW. Αυτό επιτρέπει σε μια άδεια μπαταρία οχήματος να φορτιστεί ξανά πλήρως σε περίπου έξι έως επτάμισι ώρες, ανάλογα με το μοντέλο. Ο βασικός φορτιστής ID. Charger κοστίζει μόνο 550 ευρώ. Οι ID. Charger Connect και ID. Charger Pro προσφέρουν πλήρη συνδεσιμότητα και μπορούν να ελεγχθούν με την εφαρμογή We Connect ID. App μέσω smartphone.



   Φόρτιση στο δρόμο. Οι πελάτες ID.3 μπορούν να φορτίσουν σε δημόσια σημεία φόρτισης χρησιμοποιώντας το καλώδιο Mode 3 που παρέχεται ως στάνταρ. Με την υπηρεσία We Charge, μπορούν να χρησιμοποιήσουν ένα από τα μεγαλύτερα δίκτυα φόρτισης στην Ευρώπη με περισσότερα από 150.000 σημεία δημόσιας χρέωσης και το οποίο διευρύνεται συνεχώς. Μπορούν να έχουν εύκολη πρόσβαση σε αυτά χρησιμοποιώντας την κάρτα We Charge. Οι πελάτες μπορούν να επιλέξουν από τρεις τιμές, ανάλογα με τον βαθμό χρήσης του ID.3 τους.


  Φόρτιση στον αυτοκινητόδρομο. Το ID.3 είναι εξοπλισμένο στάνταρ με μια θύρα φόρτισης CCS (Combined Charging System), η οποία επιτρέπει επίσης τη φόρτιση με συνεχές ρεύμα (DC). Η ισχύς φόρτισης DC είναι έως 100 kW για το ID.3 Pro. Το ID.3 Pro S επιτυγχάνει έως και 125 kW – το επίπεδο φόρτισης της μπαταρίας του μπορεί να αυξηθεί από 5 σε 80% σε περίπου μισή ώρα, αρκετό για τα επόμενα 350 χλμ. Μέσω του IONITY, η Volkswagen συμμετέχει στη δημιουργία ενός δικτύου φόρτισης υψηλής ισχύος σε ευρωπαϊκούς αυτοκινητόδρομους, με 400 προγραμματισμένες τοποθεσίες. Οι πελάτες μπορούν να φορτίσουν σε σταθμούς φόρτισης IONITY σε ευνοϊκές τιμές που ξεκινούν από μόλις 0,30 € ανά kWh.


  Επέκταση της υποδομής φόρτισης. Μέχρι το 2025, το Volkswagen Group θα εγκαταστήσει περίπου 35.000 σημεία φόρτισης σε όλη την Ευρώπη, μαζί με τους συνεργάτες λιανικής. Πολλά από αυτά θα είναι προσβάσιμα από το κοινό. Αυτά θα συμπληρωθούν από τους ευέλικτους, γρήγορους σταθμούς φόρτισης από την Volkswagen Group Components, οι οποίοι μπορούν να δημιουργηθούν όπου υπάρχει βραχυπρόθεσμη ανάγκη, όπως σε μεγάλα αθλητικά ή καλλιτεχνικά ή άλλης φύσης γεγονότα. Γίνονται σταθερά σημεία φόρτισης μέσω σύνδεσης στο δίκτυο χαμηλής τάσης και μπορούν να φορτίσουν δύο ηλεκτρικά αυτοκίνητα ταυτόχρονα με έως και 150 kW χάρη στην τεχνολογία γρήγορης φόρτισης.
Αειφορία


  Παραγωγή με κλιματικά ουδέτερη ισορροπία. Η Volkswagen κατασκευάζει το ID.3 με ουδέτερο κλιματικά αποτύπωμα. Το εργοστάσιο του Zwickau, νοτιοδυτικά της Δρέσδης, το μεγαλύτερο και αποδοτικότερο εργοστάσιο ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη, χρησιμοποιεί 100% πράσινη ηλεκτρική ενέργεια που λαμβάνεται εξωτερικά. Το εργοστάσιο περιλαμβάνει μία πολύ αποδοτική μονάδα παραγωγής θερμικής και ηλεκτρικής ενέργειας, που έχει προγραμματιστεί να λειτουργεί και με αέριο ουδέτερο ως προς το CO2. Η παραγωγή των στοιχείων των μπαταριών, που προέρχονται από εξωτερικούς προμηθευτές, είναι αναπόφευκτα εντατική σε ενέργεια. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο η Volkswagen υποχρεώνει τους προμηθευτές της να χρησιμοποιούν αποκλειστικά ηλεκτρική ενέργεια από ανανεώσιμες πηγές για την κατασκευή τους. 



  Καλύτερο ισοζύγιο άνθρακα μετά από 100.000 χλμ. Συνολικά, η κατασκευή του ID.3 οδηγεί σε περιβαλλοντικό αποτύπωμα 14 τόνων CO2. Ωστόσο, εάν το αυτοκίνητο φορτίζεται συστηματικά με αειφόρο τρόπο και χρησιμοποιεί πράσινη ηλεκτρική ενέργεια, θα επιτύχει καλύτερη κλιματική ισορροπία από ένα συγκρίσιμο μοντέλο με κινητήρα εσωτερικής καύσης μετά από περίπου 100.000 χιλιόμετρα. Η Volkswagen καθόρισε αυτές τις τιμές ως μέρος μιας πιστοποιημένης αξιολόγησης κύκλου ζωής (LCA). Η ανάλυση λαμβάνει υπόψη όλα τα περίπου 4.000 μεμονωμένα μέρη που συμμετέχουν στην κατασκευή του ID.3. Καλύπτει ολόκληρη την αλυσίδα εφοδιασμού, μέχρι το φυσικό καουτσούκ για τα ελαστικά και το ορυχείο που εξάγει μεταλλεύματα σιδήρου για τα πάνελ αμαξώματος.


  Τα μέτρα που εφαρμόστηκαν στο Zwickau και στους προμηθευτές στοιχείων μπαταριών, μειώνουν την περιβαλλοντική επίπτωση κατά 1,3 τόνους. Τα υπόλοιπα αντισταθμίζονται από ένα σημαντικό μέτρο προστασίας του κλίματος με πιστοποιημένες πιστώσεις άνθρακα στο νησί του Βόρνεο της Ινδονησίας, το οποίο διαχειρίζεται ένας ειδικός εξωτερικός συνεργάτης. Το Forest Protection Project Katingan Mataya, προστατεύει ένα τροπικό δάσος 149.800 εκταρίων σε τύρφη πλούσια σε άνθρακα, από την αποψίλωση. Έχουν ήδη γίνει εργασίες για παρόμοια έργα στην Ασία και τη Νότια Αμερική.


  Ένα καθαρό μέλλον. Η Volkswagen εργάζεται συστηματικά για την περαιτέρω ελαχιστοποίηση των εκπομπών άνθρακα σε όλη την αλυσίδα κατασκευής. Όταν το ID.3 φτάσει στο τέλος της διάρκειας ζωής του, η μπαταρία του μπορεί να επαναχρησιμοποιηθεί σε επιπλέον projects – ή γίνονται πηγή πρώτων υλών μετά την ανακύκλωση. Ένα πιλοτικό εργοστάσιο για αυτό έχει ήδη κατασκευαστεί στην τοποθεσία Salzgitter, όπου η Volkswagen εγκαθιστά μια μονάδα παραγωγής μπαταριών μαζί με τη σουηδική εταιρεία Northvolt.