Πώς είναι να ζεις με μία Mercedes-AMG GT R Pro

  Η επιτυχημένη πορεία της AMG τα τελευταία χρόνια στη Formula 1, έδωσε στην εταιρεία ένα τεράστιο κομμάτι τεχνογνωσίας και τεχνολογίας, το οποίο στο πέρασμα του χρόνου πέρασε σε όλα τα μοντέλα της AMG. H AMG GT, ήταν πέρα απο αντικαταστάτης της SLS AMG, το πρώτο μοντέλο της AMG που άρχισε να δέχεται τις τεχνολογικές εφαρμογές απο τη Formula 1. Με το πέρασμα των ετών, ήρθαν και οι GTS και GT Roadster, ενώ το 2016 η GT R ήρθε για να χτυπήσει στα ίσα τη GT3. Στο τέλος του 2018 ωστόσο, η AMG έπαιξε άλλο ένα χαρτί, φέρνοντας στην αγορά την GT R Pro. Με αρκετές μικρές παρεμβάσεις σε πολλά σημεία και περιορισμένη σε μόλις 750 αυτοκίνητα, ήταν το κορυφαίο έως τότε track oriented αυτοκίνητο στη γκάμα της AMG.

  Με αφορμή το γεγονός οτι ένας καλός φίλος είναι κάτοχος μίας, θέλουμε να μάθουμε περισσότερα, απο τη σκοπιά του κατόχου, το πώς είναι να ζεις με τη GT R Pro.

First things first

  H GT R Pro, χρησιμοποιεί τον 4λιτρο V8 BiTurbo της AMG, ο οποίος σε αυτή αποδίδει 585 ίππους και 700Nm ροπής, όμοια με αυτό της GT R. Ωστόσο, εκεί τελειώνουν οι ομοιότητες και αρχίζουν οι διαφοροποιήσεις που τη κάνουν να ξεχωρίσει απο την “απλή” GT R. Η GT R Pro φέρει μία πλήρως ρυθμιζόμενη coil-over ανάρτηση, εκτεταμένη χρήση carbon για να μειωθεί περαιτέρω το βάρος, forged ζάντες ελαφρού κράμματος, ανασχεδιασμένο εμπρός προφυλακτήρα με flicks για καλύτερη αεροδυναμική, το νέο fully digital ταμπλό και κεντρική κονσόλα με τα κουμπιά-οθόνες, το νέο σύστημα τηλεμετρίας AMG Track Pace καθώς και σύστημα AMG Driving Dynamics.

  Ωστόσο, ας ξεκινήσουμε με τη συζήτηση και θα δούμε αναλυτικά τα υπόλοιπα χαρακτηριστικά της, παρακάτω.

“Πώς είναι στο δρόμο;”

  “Το αυτοκίνητο είναι αρκετό εύκολο και ευχάριστο σε καθημερινή οδήγηση. Έχει κάθε τεχνολογική ευκολία όπως και τα υπόλοιπα μοντέλα της AMG, συνδυάζοντας τη πρακτικότητα ενός daily driver με τις εντυπωσιακές επιδόσεις ενός super sports car.”

  “Ένα μεγάλο πλεονέκτημα της, είναι η τετραδιεύθυνση η οποία διευκολύνει τη κίνηση σε κάθε περιβάλλον καθώς μειώνει σε μεγάλο βαθμό το κύκλο στροφής, κάνοντάς την ευέλικτη, ακόμη και σε στενούς δρόμους ή στη περίπτωση μίας αναστροφής. Ένα μειονέκτημά της, ωστόσο, είναι το φάρδος της, το οποίο καμιά φορά δυσκολεύει την κίνηση σε κάποια σημεία. Σε γενικές γραμμές ωστόσο, είναι απόλυτα χρηστική και σε κάθε ανάγκη καθημερινής οδήγησης.”

“Πώς είναι στην πίστα;”

  “Το αυτοκίνητο είναι καθαρά track-focused, γεγονός που αντικατοπτρίζει και ο χρόνος του στο Nurburgring, στα 7:04, Σε μία πιο αργή πίστα όπως οι Σέρρες, το αυτοκίνητο είναι απλά οκέι. Έχει πάρα πολύ καλή αίσθηση και άρτια μεταφορά βάρους, το οποίο της δίνει μεγάλη σταθερότητα και σιγουριά στη πίστα. Ωστόσο, είναι ένα αυτοκίνητο το οποίο μπορεί να αναδείξει καλύτερα τις δυνατότητες του σε μία πίστα όπως το Nurburgring ή το Spa.

  Είναι αυτοκίνητο το οποίο σε κάθε trackday ήταν απροβλημάτιστο και έχει επάρκεια τόσο σε φρένα, όσο και σε ψύξη, όσο σκληρά και αν το οδηγήσεις. Είναι πραγματικό eye-catcher τόσο στα pits όσο και μέσα στην πίστα και, συνολικά, είναι ένα αυτοκίνητο το οποίο υποστηρίζει απόλυτα τόσο το όνομα του, όσο και τη φιλοσοφία που ισχυρίζεται η Mercedes οτι έχει.”

“Πώς είναι σε ταξίδι και στην Autobahn;”

  “Σε ένα ταξίδι, είναι απόλυτα πρακτική, με χώρο για όλα τα πράγματα που θα χρειαστούν οι δύο επιβάτες της. Λόγω του track-oriented χαρακτήρα της, είναι λίγο σκληρή, αλλά αυτό είναι κάτι αναμενόμενο απο ένα αυτοκίνητο του οποίου ο κύριος λόγος ύπαρξης είναι η οδήγηση σε πίστα και οχι τόσο ένας GT χαρακτήρας. Για ταξίδια, η καλύτερη επιλογή θα ήταν μία εκ’ των “απλών” εκδόσεων.

  Στην Autobahn, η αεροδυναμική του το κάνει πάρα πολύ σταθερό και εμπνέει απόλυτη σιγουριά και εμπιστοσύνη στον οδηγό, να την πιέσει αρκετά και να την οδηγήσει πάρα πολύ γρήγορα.”

“Τι θα άλλαζες στο αυτοκίνητο;”

  “Η αλήθεια είναι το αυτοκίνητο για τα δεδομένα του είναι σχεδόν τέλειο, δεν χρήζει κάποιας αλλαγής. Το μόνο το οποίο ίσως θα μπορούσε να αλλαχτεί, είναι να έχει κάτι απο τα light-weight εξαρτήματα απο τη Black Series. Μόνο αυτό.”

Άκρως εντυπωσιακή, αλλά και λειτουργική

  Το εξωτερικό της GT R Pro, είναι άκρως εντυπωσιακό, ειδικά στο Diamond White Metallic της συγκεκριμένης, αλλά και άκρως λειτουργικό, μιας και οτιδήποτε υπάρχει πάνω του, έχει και κάποια χρήση. 

  Κοιτώντας το εμπρός μέρος, η βασική διαφοροποίηση της GT R Pro απο την απλή GT R, είναι τα canards τα οποία βοηθούν στη περαιτέρω ομαλοποίηση της ροής του αέρα απο το εμπρός μέρος, προς το πλάι του αυτοκινήτου. Επιπλέον, το εμπρός splitter της GT R Pro είναι μεγαλύτερο απο αυτό της απλής, βοηθώντας στη περαιτέρω αύξηση του παραγώμενου κάθετου αεροδυναμικού φορτίου στο εμπρός μέρος, πράγμα που της δίνει ακόμα μεγαλύτερη σταθερότητα σε ανοιχτές καμπές, τις οποίες μπορεί ο οδηγός να πάρει ακόμη πιο γρήγορα. Σε πίστες με ανοιχτές στροφές, όπως αυτή του Nurburgring ή του Spa, η GT R Pro έχει αισθητά καλύτερο πάτημα στις γρήγορες στροφές, γεγονός που δίνει μεγαλύτερη σιγουριά στον οδηγό.

  Στο πλάι, οι πλαϊνοί αεραγωγοί φέρουν την χαρακτηριστική επιγραφή της AMG, “V8 BiTurbo” (για να μη ξεχνάμε και τι έχουμε), με έναν πλαϊνό αεραγωγό να είναι μέρος του σχεδιασμού ψύξης του χώρου του κινητήρα. Τα εμπρός φτερά, φέρουν στο πάνω μέρος τους αεραγωγούς, οι οποίοι και αυτοί βοηθούν στην απομάκρυνση της πίεσης που δημιουργεί ο αέρας που συσωρρεύεται στους θόλους και δημιουργεί άνωση, η οποία λειτουργεί σε αντίθεση με το κάθετο αεροδυναμικό φορτίο, το οποίο είναι και το επιθυμητό.

  Στο πίσω μέρος της, η GT R Pro, φέρει σε κάθε μεριά χαμηλά στο προφυλακτήρα, 2 κάθετα canards τα οποία και αυτά με τη σειρά τους, βοηθούν στην αεροδυναμική και στη σταθερότητα του πίσω μέρους.

 

  Η αεροτομή είναι η ίδια με αυτή της GT R, όπως είναι και ο σχεδιασμός του πίσω διαχύτη με τις 3 απολήξεις της εξάτμισης (μία μεγάλη στο κέντρο και 2 μικρότερες δεξιά και αριστερά).

Η καρδιά της GT R Pro

  Κάτω απο το καπό της GT R Pro, υπάρχει ο ξηρού κάρτερ, twin turbo, 4 λίτρων, V8 της AMG, ο οποίος ως γνωστόν, συναρμολογείται απο αρχή μέχρι τέλους απο ένα άτομο. Ο συγκεκριμένος, είναι δημιούργημα μίας κυρίας απο την AMG.

  O κινητήρας της GT R Pro, αποδίδει 585 ίππους και 700Nm ροπής. Η μετάδοση γίνεται στο πίσω άξονα, μέσω τους κιβωτίου διπλού συμπλέκτη, 7 σχέσεων και του διαφορικού περιορισμένης ολίσθησης. Το 0-100 πραγματοποιείται σε 3.6 δευτερόλεπτα, ενώ η τελική ταχύτητα της ανέρχεται στα 318 χιλιόμετρα/ώρα σύμφωνα με την AMG, αν και το αυτοκίνητο σε ανεξάρτητες δοκιμές έχει δείξει χρόνους 0-100 στα 3.4 δευτερόλεπτα και η τελική του είναι περιορισμένη στα 325 χιλιόμετρα/ώρα.

  Ο κινητήρας είναι τοποθετημένος πίσω απο τον εμπρός άξονα, δίνοντας μία front-center διάταξη, γεγονός που της δίνει και τη μεγάλη σταθερότητα της στις στροφές. Το κιβώτιο της είναι τοποθετημένο μπροστά απο το πίσω άξονα, συμβάλοντας και αυτό στο κεντρόβαρο χαρακτήρα της GT R Pro.

Το cockpit της GT R Pro

  Πολλές φορές, αναφερόμαστε στον εσωτερικό χώρο του αυτοκινήτου, απλά ως εσωτερικό. Στη περίπτωση της GT R Pro (και φυσικά των υπολοίπων super sports cars, supercars & hypercars), θεωρώ οτι η καλύτερη ονομασία είναι cockpit, μιας και έχει μία άλλη αίγλη μόλις ανοίξεις τη πόρτα.

  Ανοίγωντας τη πόρτα, κάθεσαι σε ένα πολύ βολικό, αλλά ταυτόχρονα “στενό” (υπο την έννοια οτι αγκαλιάζει το σώμα, χωρίς να ενοχλεί όπως για παράδειγμα τα bucket της Lamborghini όπου νομίζει οτι κάθεσαι σε πέτρες) bucket. 

  Μπροστά, είναι το νέο τιμόνι που φέρουν όλες οι ανανεωμένες AMG (πλην της E Class, που μετά το facelift έχει το νέας γενιάς τιμόνι της Mercedes), το οποίο πέραν των αναλογικών διακοπτών, έχει και δύο touchpad με τα οποία χειρίζεται κανείς το πλήρως ψηφιακό ταμπλό (αριστερό) και το σύστημα multimedia (δεξί). Το τιμόνι έχει το σωστό μέγεθος και πάχος, με τα fixed paddles να δίνουν μία πολύ ωραία αίσθηση στο πάτημα τους. Το τιμόνι, φέρει ένα περιστροφικό επιλογέα κάτω δεξιά, για τα προγράμματα οδήγησης ή τη ρύθμιση των σκαλών του ESP, πιέζοντας πάνω στην μικρή οθόνη (έγχρωμης και εδώ, διαβάστε παρακάτω), ενώ αριστερά φέρει δύο μικρά πλήκτρα, τα οποία στη πίεση της οθόνης (έγχρωμης και εδώ) αλλάζουν τη προβαλώμενη επιλογή, ενώ στη πίεση του κανονικού κουμπιού αλλάζει η παράμετρος που μπορεί να ρυθμιστεί.

  H κεντρική κονσόλα, αποτελείται απο ένα σχήμα V με 8 πλήκτρα-οθόνες (μικρές έγχρωμες οθόνες), οι οποίες αναπαριστούν το V8, στο κέντρο της οποία βρίσκονται τα πλήκτρα του κλιματισμού, οι ποτηροθήκες (είπαμε, είναι πλήρως daily drivable), τα χειριστήρια για το σύστημα multimedia και ο επιλογέας ταχυτήτων.

  Λίγο πιο πίσω, η Mercedes έχει δημιουργήσει ένα αρκετά μεγάλο για τα δεδομένα της κατηγορίας υποβραχιώνιο με επαρκή αποθηκευτικό χώρο για τα αντικείμενα 2 ατόμων, το οποίο πάνω φέρει και το λογότυπο της AMG.

  O κίτρινος περιστροφικός διακόπτης, ρυθμίζει τις 9 σκάλες παρέμβασης (ή μείωσης αυτής) του συστήματος ευστάθειας όταν το αυτοκίνητο βρίσκεται στη ρύθμιση ESP OFF.

All in all

  Αναμφισβήτητα, η GT R Pro είναι ένα άκρως εντυπωσιακό αυτοκίνητο, απο κάθε άποψη. Φέρει κάθε θετικό που έχει μία Mercedes-AMG, μαζί με έναν εκρηκτικό και “εξωτικό” χαρακτήρα. Ακόμη και σε ήρεμη οδήγηση, θα σου θυμίσει, οτι δεν είμαι μια απλή GT ή GTS, είμαι track oriented.

  Το μεγαλύτερο ατού της, είναι οτι έχει μία παρόμοια συνταγή με αυτή της GT3 RS. Είναι χρηστική, αλλά οχι GT. Έχει έναν εντυπωσιακό και μπάσο ήχο, και ας είναι turbo. Έχει, χαρακτήρα. Σε καλεί να την οδηγήσης, οχι απλά να τη χαζεύεις. Εξού και τα 16.000 χιλιόμετρα που έκανε ο κάτοχος της στο σύντομο χρονικό διάστημα που την έχει. Γιατί κάθε φορά, σου φτιάχνει τη μέρα.