Οι πρωτοπόροι της ηλεκτροκίνησης: το Mercedes-Benz eActros και το Mercedes-Benz GenH2 Truck κερδίζουν το βραβείο καινοτομίας «Truck Innovation Award 2021»

 

  Τα πιο
πρωτοποριακά φορτηγά για το ηλεκτρικό μέλλον φέρουν το τριάκτινο αστέρι – αυτή
είναι η ετυμηγορία της καταξιωμένης κριτικής επιτροπής του θεσμού
International Truck of the Year (IToY), η οποία απένειμε τη σημαντική διάκριση Truck Innovation Award 2021 σε δύο αμιγώς ηλεκτρικά φορτηγά της MercedesBenz: στο eActros με μπαταρία
και το
MercedesBenz GenH2 Truck με κυψέλη καυσίμου. Η κριτική επιτροπή του IToY, η οποία
αποτελείται από 25 συντάκτες και καταξιωμένους δημοσιογράφους του ειδικού τύπου
που εκπροσωπούν τα μεγαλύτερα περιοδικά για φορτηγά στην Ευρώπη και τη Νότια
Αφρική, υπογράμμισαν κυρίως τη συνολική προσέγγιση στην ηλεκτροκίνηση, η οποία
βασίζεται σε μια σαφή, μακροπρόθεσμη στρατηγική. 

 


   Το βραβείο παρέλαβε ψηφιακά στις 30 Νοεμβρίου 2020 ο
Martin Daum, Πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου της Daimler Truck AG και Μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου της Daimler AG, και ο Sven Ennerst, Μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου της Daimler Truck AG και υπεύθυνος για την Ανάπτυξη, τις
Προμήθειες και την αγορά της Κίνας.

 

  Το 2016, Η Daimler Trucks ήταν η πρώτη κατασκευάστρια εταιρεία
παγκοσμίως που παρουσίασε ένα ηλεκτρικό, βαρύ φορτηγό για τον κλάδο των αστικών
διανομών. Το 2018, έκανε πρεμιέρα το πρωτότυπο
eActros και την ίδια
χρονιά ξεκίνησαν εντατικές δοκιμές από τους πελάτες. Η μαζική παραγωγή του
eActros έχει
προγραμματιστεί για το 2021 και θα έχει αυτονομία πάνω από 200 χιλιόμετρα. Το
Σεπτέμβριο του 2020, η
Daimler Trucks παρουσίασε το MercedesBenz GenH2 Truck, ένα
πρωτότυπο φορτηγό με κυψέλη καυσίμου και αυτονομία 1000 χιλιομέτρων, η οποία θα
είναι ακόμη μεγαλύτερη στην έκδοση μαζικής παραγωγής που θα προορίζεται για
απαιτητικές μεταφορές μεγάλων αποστάσεων. Οι δοκιμές από τους πελάτες
προβλέπεται να ξεκινήσουν το 2023 ενώ η έναρξη της μαζικής παραγωγής είναι
προγραμματισμένη για το δεύτερο μισό της ίδιας δεκαετίας. 

 

  Ο Martin Daum λέει: «Είμαστε ευτυχείς και υπερήφανοι που η καταξιωμένη
κριτική επιτροπή του  θεσμού
Truck of the Year απένειμε στο eActros και το GenH2 Truck τη σημαντική
διάκριση
Truck Innovation Award 2021. Αυτό αποδεικνύει ότι είμαστε στο σωστό
δρόμο με τη στρατηγική μας που εστιάζει ξεκάθαρα στις τεχνολογίες ουδέτερου
ισοζυγίου άνθρακα τοπικά με ηλεκτρισμό από μπαταρία και κυψέλη καυσίμου. Αυτός
ο συνδυασμός μας επιτρέπει να προσφέρουμε στους πελάτες μας τις καλύτερες
επιλογές οχημάτων για κάθε χρήση. Με το
eActros, δείξαμε τα τελευταία χρόνια ότι οι αστικές
διανομές με ουδέτερο ισοζύγιο
CO2 τοπικά είναι ήδη εφικτές από σήμερα. Με το GenH2 Truck
παρουσιάσαμε, επιπλέον, το συγκεκριμένο σχεδιασμό μας για φορτηγά βαριάς χρήσης
με κυψέλη καυσίμου για ευέλικτες και απαιτητικές μεταφορές μεγάλων αποστάσεων.» 

 

  Επιπλέον,
φέτος το Σεπτέμβριο, η
Daimler Trucks παρουσίασε τη στρατηγική της για την
τεχνολογία εξηλεκτρισμού των οχημάτων της, μια γκάμα που καλύπτει από τις
αστικές διανομές μέχρι τις διεθνείς μεταφορές μεγάλων αποστάσεων, επικυρώνοντας
τη δέσμευσή της ως προς τους στόχους της συμφωνίας του Παρισιού για την
κλιματική αλλαγή. Στο πλαίσιο αυτής της ολοκληρωμένης προσέγγισης, η
Daimler Trucks παρουσίασε για πρώτη φορά τη νέα
αρχιτεκτονική της δομοστοιχειωτής πλατφόρμας παγκοσμίως, τη λεγόμενη
ePowertrain, η οποία,
μεταξύ άλλων, έτυχε ιδιαίτερα θετικής υποδοχής από την κριτική επιτροπή. 

 

 

MercedesBenz eActros: μια εναλλακτική λύση για ουδέτερο ισοζύγιο CO2 τοπικά στις αστικές διανομές


 
  Τα
συμπεράσματα από τις δοκιμές πελατών του
MercedesBenz eActros ενσωματώθηκαν άμεσα στη διαδικασία εξέλιξης
του πρωτοτύπου σε όχημα μαζικής παραγωγής. Μέχρι στιγμής, έχουν δείξει ότι το
ηλεκτρικό
eActros που κινείται αμιγώς με μπαταρία είναι
απολύτως κατάλληλο για βιώσιμες βαριές διανομές. Σε καμία περίπτωση δεν υστερεί
έναντι ενός συμβατικού πετρελαιοκίνητου φορτηγού από άποψη διαθεσιμότητας και
επιδόσεων. Ωστόσο, το
eActros μαζικής παραγωγής θα είναι πολύ ανώτερο από
το τωρινό πρωτότυπο σε κάποιους τομείς, όπως η αυτονομία, η ισχύς του
συστήματος κίνησης και η ασφάλεια. Το
eActros μαζικής παραγωγής θα είναι αντάξιο ενός
συμβατικού
Actros σε ό,τι αφορά το ωφέλιμο φορτίο. Το eActros θα
κυκλοφορήσει ως διαξονικό και τριαξονικό φορτηγό. 

 

  Επιπλέον, το
2020 η
Daimler Trucks παρουσίασε μια προεπισκόπηση του MercedesBenz eActros LongHaul, ενός φορτηγού μεγάλων αποστάσεων που
κινείται αμιγώς με μπαταρία και σχεδιάστηκε για ενεργειακά αποδοτικές μεταφορές
σε κανονικές αποστάσεις και προγραμματιζόμενα δρομολόγια. Η
Daimler Trucks αναμένεται να ξεκινήσει τη μαζική παραγωγή
του
eActros LongHaul το 2024. Η αυτονομία του θα ανέρχεται σε
περίπου 500 χιλιόμετρα με μία φόρτιση μπαταρίας. 

 

 

MercedesBenz GenH2 Truck: πρωτότυπο φορτηγό με κυψέλη καυσίμου για 
ευέλικτες και απαιτητικές μεταφορές μεγάλων αποστάσεων.


 
Οι μηχανικοί
ανάπτυξης της
Daimler Trucks χρησιμοποίησαν ως βάση τις δυνατότητες του
συμβατικού φορτηγού μεγάλων αποστάσεων
MercedesBenz Actros σε ό,τι αφορά στην ελκτική ισχύ, την
αυτονομία και τις επιδόσεις. Για παράδειγμα, η έκδοση μαζικής παραγωγής του
GenH2 Truck αναμένεται
να έχει μικτό βάρος οχήματος 40 τόνους και ωφέλιμο φορτίο 25 τόνους. Το υψηλό
ωφέλιμο φορτίο και η μεγάλη αυτονομία επιτυγχάνονται χάρη σε δύο ειδικά
ρεζερβουάρ υγρού υδρογόνου και ένα ιδιαίτερα ισχυρό σύστημα κυψέλης καυσίμου,
τα οποία αποτελούν τον πυρήνα του σχεδιασμού του
GenH2 Truck. Η Daimler Trucks προτιμά τη χρήση υγρού υδρογόνου (LH2), διότι σε
αυτήν την κατάσταση, η ενεργειακή πυκνότητα της πηγής ενέργειας σε σχέση με τον
όγκο είναι πολύ υψηλότερη συγκριτικά με το αέριο υδρογόνο. Συνεπώς, τα
ρεζερβουάρ ενός φορτηγού με κυψέλη καυσίμου που χρησιμοποιεί υγρό υδρογόνο
είναι πολύ μικρότερα και, λόγω της χαμηλότερης πίεσης, σημαντικά ελαφρύτερα.
Έτσι, αυξάνεται η χωρητικότητα και το ωφέλιμο φορτίο των φορτηγών.

 

  Συγχρόνως,
μπορεί να μεταφέρεται μεγαλύτερη ποσότητα υδρογόνου, γεγονός που αυξάνει
σημαντικά την αυτονομία των φορτηγών. Όλα αυτά καθιστούν το
GenH2 Truck μαζικής
παραγωγής εξίσου κατάλληλο με ένα συμβατικό πετρελαιοκίνητο φορτηγό για
μεταφορές μεγάλων αποστάσεων που διαρκούν πολλές ημέρες και προγραμματίζονται
δύσκολα, αλλά και για περιπτώσεις όπου η ημερήσια ανάγκη για ενέργεια είναι
υψηλή.