Γιατί το DS4 μπορει να γίνει game changer

 

“Όμορφη, είσαι όμορφη και δεν θέλω να ξέρω όλα τα άλλα”. Οι στίχοι αυτού του τραγουδιού φαίνονται σαν να έχουν γραφτεί για ένα πρωτοεμφανιζόμενο μοντέλο: Το DS4, το οποίο πριν καν έρθει στην Premium C κατηγορία έχει… κάψει καρδιές με τη σχεδίασή του. Εάν και τιμολογιακά είναι εκεί που αναμένεται (περίπου στη ζώνη των 25 χιλιάδων ευρώ), δεν αποκλείεται το SUV της γαλλικής μάρκας να αλλάξει τα δεδομένα στην κατηγορία, παρά τον σκληρό ανταγωνισμό. 

Η αλήθεια είναι ότι ο -τότε- όμιλος PSA αποφάσισε να προχωρήσει σε απόσχιση της DS, δημιουργώντας μια νέα μάρκα, αμφέβαλλα ως προς το κατά πόσο μπορεί να επιβιώσει το brand σε αυτές τις συνθήκες. Συνθήκες οι οποίες χειροτέρεψαν, όταν ήρθε και η πανδημία, αλλά δεν πτόησαν τα σχέδια των Γάλλων που δημιούργησαν μια premium κερδοφόρα μάρκα με διαρκώς αυξανόμενο μερίδιο αγοράς στην παγκόσμια αγορά, παρά την άνευ προηγουμένου κατάσταση σε παγκόσμιο επίπεδο. Και, με το DS4, μπορούν να διευρύνουν ακόμα περισσότερο το αποτύπωμά τους στην παγκόσμια αγορά. 

Η ομορφιά, λένε, ανοίγει πόρτες. Όμως μόνο με αυτή δεν μπορεί κανείς να πορευθεί για πολύ. Έτσι και η DS, πλην της σχεδίασης, φρόντισε να “εμπλουτίσει” το DS4 με τεχνολογία και να το κάνει όσο το δυνατό ανθεκτικότερο μπροστά στις νέες συνθήκες που διαμορφώνονται στην αυτοκίνηση. Το μοντέλο, το οποίο θα έρθει στον Ελλάδα το τελευταίο τρίμηνο του 2021, μπορεί κανείς να το διαμορφώσει ήδη σε ένα DS Store, βλέποντάς το, ή καλύτερα ζώντας το μέσα από μια συσκευή VR. Είπαμε, οι καιροί έχουν αλλάξει. Γι’ αυτό και το DS4 φέρει μια σειρά από καινοτομίες, όπως το DS Extended Head-Up, DS Night Vision που εντοπίζει πεζούς και ζώα ως και 200 μέτρα μακριά τη νύχτα, το DS Active Scan Suspension, την ανάρτηση με τη χρήση κάμερας που βρίσκεται στην κορυφή του παρμπρίζ και σκανάρει την επιφάνεια του οδοστρώματος αλλάζοντας τη σκληρότητα της ανάρτησης ανάλογα με το τι απαιτείται, το DS Iris System που είναι μια προσωπική βοηθός στο αυτοκίνητο και πολλά ακόμα.

Το νέο μοντέλο λοιπόν, είναι βασισμένο στην γνώριμη πλατφόρμα EMP2 (αυτή που πρωτογνωρίσαμε με τα Peugeot 308, 3008 κ.α., μεταξύ άλλων), με την αρχιτεκτονική της να προσανατολίζεται στον τομέα της ηλεκτροκίνησης.  Με πλάτος 1,83 μέτρα και μεγάλους τροχούς 720 χιλιοστών (με ζάντες αλουμινίου έως 20 ιντσών), μήκος που θεμελιώνει τις συμπαγείς διαστάσεις των 4,40 μέτρων και ύψος 1,47 μέτρα, έχει “παρουσία” στο δρόμο.  Η αναλογία του αμαξώματος προς τους τροχούς μεγάλης διαμέτρου προέρχεται από το concept car, DS AERO SPORT LOUNGE, το οποίο ξεχωρίζει χάρη στην επιβλητική του παρουσία.

Στο εμπρόσθιο τμήμα, οι πολύ λεπτοί προβολείς διαθέτουν το σύστημα DS MATRIX LED VISION που συνδυάζει matrix και κατευθυντικό φωτισμό. Συμπληρώνονται με φώτα ημέρας που αποτελούνται από δύο γραμμές LED και στις δύο πλευρές (98 LED συνολικά). Τα DS WINGS συνδέουν τους προβολείς με τη μάσκα. Ανάλογα με την έκδοση, αυτό αποτελείται από δύο μέρη με μοτίβα – διαμάντια, σε διαφορετικά μεγέθη, που ξεχωρίζουν στην τρισδιάστατη μάσκα. Πάνω από αυτή, το μακρύ καπό κάνει τη σιλουέτα να φαίνεται ακόμα πιο δυναμική.

Στο πίσω μέρος, η οροφή φτάνει πολύ χαμηλά σε ένα απότομα κεκλιμένο πίσω παράθυρο με εκτύπωση σμάλτου, που αποτελεί μια εξωτερική επίδειξη αναγνωρισμένης τεχνογνωσίας. Η σιλουέτα είναι τόσο κομψή, όσο είναι και αεροδυναμικά αποτελεσματική. Τα πίσω φτερά αποκαλύπτουν μια σαφέστατη μυώδη εμφάνιση με καμπύλες και αιχμηρές άκρες στο αμάξωμα με έμφαση στο C pillar, το οποίο έχει γυαλιστερό μαύρο φινίρισμα με το λογότυπο της DS Automobiles. Η φωτεινή υπογραφή του πίσω μέρους με το εφέ του ανάγλυφου με laser, είναι νέας γενιάς και αποτελεί εντυπωσιακή καινοτομία.

Στην έκδοση DS 4 CROSS, το μοντέλο παίζει με την οπτική αντίληψη ενός SUV με διαφορετική προσέγγιση στη σχεδίαση του κάτω μέρους του προφυλακτήρα που τονίζεται από ειδική επεξεργασία του πλαστικού για προστασία και το μαύρο ματ χρώμα. Τα γυαλιστερά μαύρα πάνω μέρη στα πλαϊνά πλαίσια παραθύρων, η γυαλιστερή μαύρη μάσκα, οι εξαιρετικά καλαίσθητοι αλουμινένιοι τροχοί, οι μπάρες οροφής και η οροφή με το ίδιο χρώμα, είναι λεπτομέρειες που συμπληρώνουν ένα εντυπωσιακό σύνολο. Ως αποκλειστική επιλογή για τη συγκεκριμένη έκδοση, το DS 4 CROSS διαθέτει Advanced Traction Control για βελτιωμένη πρόσφυση με λειτουργία για κίνηση σε σαθρό έδαφος, σε χιόνι και λάσπη, καθώς και Hill Assist Descent Control για αποτελεσματικό έλεγχο του αυτοκινήτου κατά την κίνησή του σε έντονη κατωφέρεια.

Η πιο σπορ πρόταση της γκάμας του μοντέλου, είναι η DS 4 PERFORMANCE LINE που έχει εξωτερικές λεπτομέρειες σε μαύρο χρώμα με μαύρο πακέτο (DS WINGS, λωρίδα μεταξύ των πίσω φώτων, γρίλια και πλαϊνά προστατευτικά) και ιδιαίτερης σχεδίασης τροχούς σε μαύρο φινίρισμα ελαφρού κράματος. Αντίστοιχα ξεχωριστό, είναι και το εσωτερικό της έκδοσης.

Το εσωτερικό του DS 4 έχει σχεδιαστεί με δύο ζώνες: μια ζώνη για την άνεση και μια διαδραστική ζώνη για τις αρκετές διεπαφές. Η διχρωμία στους διακόπτες των παραθύρων έχει σχεδιαστεί για να βελτιώσει την γνωστική αναγνώρισή τους. Μέσα από τα υλικά της καμπίνας, με διαφορετικούς τύπους δέρματος και Alcantara®, τμήματα από ανθρακόνημα, ξύλο, καθώς και νέα υλικά επένδυσης, το εσωτερικό του DS 4 συνδυάζει την ανώτερη τεχνολογικά εικόνα με την φιλικότητα στη χρήση.

 

Μια νέα επένδυση δίνει μια καινοτόμο έννοια στην ευεξία του οδηγού και των επιβατών. Ιδιαίτερη προσοχή έχει δοθεί στο σχήμα των καθισμάτων, αλλά και της επένδυσής τους. Η ιδέα είναι εμπνευσμένη από το κέλυφος, δημιουργώντας μια νέα ζώνη άνεσης που αποτελείται από ένα μόνο μέρος, καμπύλο και ενιαίο. Η νέα ταπετσαρία καλύπτει με αφρώδες υλικό υψηλής πυκνότητας το κέλυφος, χάρη στα οποία επιτυγχάνεται ένα κορυφαίο επίπεδο άνεσης.

Υβριδικό plug-in, βενζινοκίνητο και diesel

Ο δις πρωταθλητής της Formula E το 2019 και το 2020, η DS Automobiles, βρίσκεται στην αιχμή του εξηλεκτρισμού των μετακινήσεων. Η νέα έκδοση της πλατφόρμας EMP2 σχεδιάστηκε για να φιλοξενήσει ένα υβριδικό σύστημα μετάδοσης νέας γενιάς χωρίς να υπάρχουν συμβιβασμοί στη χρηστικότητα και στην ευρυχωρία. Ένας υπερτροφοδοτούμενος τετρακύλινδρος κινητήρας 180 ίππων συνδυάζεται με ηλεκτρικό κινητήρα 110 ίππων και το κιβώτιο ταχυτήτων e-EAT8, για συνδυαστική απόδοση ισχύος 225 ίππων. Τροφοδοτείται από μια πιο αποδοτική μπαταρία με νέες, πιο συμπαγείς και μεγαλύτερες σε χωρητικότητα κυψέλες που βρίσκονται πίσω από τη ζώνη παραμόρφωσης σε περίπτωση ατυχήματος, που προσφέρει αυτονομία άνω των 50 χιλιομέτρων σε λειτουργία μηδενικών εκπομπών (συνδυασμένος κύκλος WLTP).

Οι εκδόσεις PureTech 130, 180 και 225 ίππων, καθώς και μια έκδοση 130 ίππων Diesel BlueHDi θα προσφέρονται ταυτόχρονα. Όλα αυτά τα μοντέλα θα είναι διαθέσιμα μόνο με το 8-τάχυτο αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων.