Η Kia εστιάζει στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα & στις έξυπνες λύσεις κινητικότητας

 

  Η Kia
ανακοίνωσε την ανανέωση της στρατηγικής της «Plan S» για τις μελλοντικές της
δραστηριότητες στην 2021
CEO Investor Day (CEO Ημέρα Επενδυτών 2021) που διοργανώθηκε ψηφιακά στη
Σεούλ. Η φιλόδοξη ανανέωση του μεσοπρόθεσμου και μακροπρόθεσμου πλάνου
παρουσιάστηκε από τον Ho Sung Song, Πρόεδρο και Διευθύνοντα Σύμβουλο της Kia
Corporation.

 

  «Η Kia
ξαναγεννιέται το 2021 με νέο λογότυπο, νέο σχεδιασμό και νέα εταιρική
ονομασία», δήλωσε ο Πρόεδρος Song. «Η Kia θα μετατραπεί σε μια μάρκα που θα
ενθουσιάζει και θα εμπνέει τους πελάτες με καινοτόμες εμπειρίες κινητικότητας».

 

  Ο
«μετασχηματισμός Kia» οδηγεί την εταιρεία σε ένα διευρυμένο επιχειρηματικό
χαρτοφυλάκιο έτσι ώστε να επαναπροσδιορίσει ολόκληρο το οικοσύστημα
κινητικότητας, ξεκινώντας με τη μετάβαση από τους κινητήρες εσωτερικής καύσης
(ICE) στον εξηλεκτρισμό. Η ανανεωμένη στρατηγική «Plan S» υποστηρίζεται από
τρεις βασικούς πυλώνες: επιτάχυνση της μετάβασης στα ηλεκτρικά οχήματα (
EV), ενίσχυση της
δραστηριότητας των οχημάτων ειδικής χρήσης (
PBV) και διεύρυνση των
μελλοντικών υπηρεσιών κινητικότητας.

 

 

Επιτάχυνση
της μετάβασης στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα (
EV)

 

  Μέχρι το
2030 τα φιλικά προς το περιβάλλον οχήματα όπως τα EV, HEV και PHEV, θα
αντιστοιχούν στο 40% των συνολικών πωλήσεων της Kia, με ετήσιο στόχο πωλήσεων
1,6 εκατομμυρίων μονάδων. Ως μέρος αυτού, η Kia στοχεύει να αυξήσει τις
πωλήσεις EV
s στις 880.000 μονάδες 
το 2030 και να γίνει κορυφαία μάρκα παγκοσμίως.

  

  Ξεκινώντας
με το λανσάρισμα του πρώτου πλήρους EV της αργότερα φέτος, η Kia θα ενισχύσει
τη γκάμα των EV της έως το 2026 με 11 νέα μοντέλα – επτά από τα οποία θα
βασίζονται στην Electric-Global Modular Platform (E-GMP) και 4 σε υπάρχοντα
μοντέλα με κινητήρες εσωτερικής καύσης (
ICE). 

 

  Τα EV
που θα βασίζονται στην E-GMP έχουν ως στόχο να θέσουν νέα σημεία αναφοράς στην
αυτονομία (
AER), στις επιδόσεις, στους χώρους στο εσωτερικό τους και
στις τεχνολογικές εφαρμογές. Τα EV
s θα λειτουργούν ως έξυπνες συσκευές με εκτεταμένη
εφαρμογή των υπηρεσιών Audio Video Navigation Telematics (AVNT), Over-the-Air
(OTA) και Feature on Demand (FoD).

 

  Το πρώτο
πλήρως ηλεκτρικό (EV) Kia, που έχει το κωδικό CV, θα διαθέτει αυτόνομη
τεχνολογία HDA2 (Highway Driving Assist Level 2) δευτέρου επιπέδου. Αρχής
γενομένης από το 2023, τα EVs της
Kia θα είναι εξοπλισμένα με Highway Driving Pilot (HDP), μια
σημαντική εξέλιξη σε αυτονομία τρίτου επιπέδου.

 

  Περαιτέρω
λεπτομέρειες για το
CV, καθώς και οι προδιαγραφές του, θα αποκαλυφθούν το
επόμενο διάστημα.

 

 

Ενισχύοντας
τη δραστηριότητα
PBV

 

  Η Kia θα παρουσιάσει το πρώτο
της ειδικά κατασκευασμένο όχημα (
PBV) το 2022, ενώ επιπλέον PBVs θα παρουσιαστούν ανάλογα
με τις ανάγκες της αγοράς. Η εταιρεία στοχεύει σε ετήσιες πωλήσεις 1
εκατομμυρίου μονάδων, έτσι ώστε έως το 2030 να γίνει παγκόσμιος ηγέτης στα
PBV. Για το σκοπό αυτό, η Kia θα αναπτύξει μια γκάμα
εξειδικευμένων οχημάτων με βάση τις πλατφόρμες
skateboard που
έχουν εξελιχθεί αποκλειστικά για τα
PBVs.

 

  Η Kia σκοπεύει να επεκτείνει
περαιτέρω τη δραστηριότητά της των
PBVs μέσω ανοικτής καινοτομίας, συνεργαζόμενη με άλλες
εταιρείες για την ανάπτυξη μικρών/ μεγάλων πλατφορμών για τους τομείς της μη
επανδρωμένης παράδοσης και του ηλεκτρονικού εμπορίου. Επίσης θα προωθήσει τις
δικές της τεχνολογίες και τις ιδιαίτερα ευέλικτες μικρές της πλατφόρμες καθώς
αναμένει ότι η ζήτηση για τις υπηρεσίες αυτές θα αυξηθεί παγκοσμίως.

 

 

Επέκταση
μελλοντικών υπηρεσιών κινητικότητας

 

  Οι
υπηρεσίες κινητικότητας της Kia θα αποκτήσουν 
σημαντικό ανταγωνιστικό πλεονέκτημα στοχεύοντας προσεκτικά και
εστιάζοντας σε βασικούς τομείς όπως:

 

  Στον
τομέα των υπηρεσιών προς τους καταναλωτές (business-to-consumer), η Kia θα επεκτείνει
τις υπάρχουσες δραστηριότητες. Στην Ισπανία, η κορυφαία υπηρεσία κοινής χρήσης
οχημάτων της εταιρείας Wible θα επεκταθεί με την Wible Más και την Wible
Empresas. Η υπηρεσία χρήσης αυτοκινήτων «KiaMobility», η οποία ξεκίνησε πέρυσι
το Σεπτέμβριο πιλοτικά στην Ιταλία και τη Ρωσία, θα λανσαριστεί και σε άλλες
ευρωπαϊκές αγορές.

 

  Στις
δραστηριότητες προς τους κρατικούς φορείς και προς τις επιχειρήσεις
(business-to-government και business-to-business) η Kia θα ξεκινήσει μια
υπηρεσία που θα βασίζεται στα EV
s και θα συνδυάζει συνδρομή και κοινή χρήση αυτοκινήτων.
Σύμφωνα με αυτήν τη νέα υπηρεσία κινητικότητας, τα οχήματα θα χρησιμοποιούνται
για επαγγελματικές δραστηριότητες τις καθημερινές και θα νοικιάζονται από
ιδιώτες τα Σαββατοκύριακα.

 

  Το «Kia
Flex», το πρόγραμμα συνδρομής της Kia που παρουσιάστηκε στην  Κορέα το 2019, θα λανσάρει αργότερα φέτος μια
παγκόσμια εκδοχή του με την ονομασία «Kia Subscription». Η υπηρεσία θα
λειτουργεί από τη Sixt Leasing, η οποία αποκτήθηκε πέρυσι από την Hyundai Motor
Group, ενώ τα αυτοκίνητα θα παρέχονται από περιφερειακούς συνεργάτες και
αντιπροσώπους της εταιρείας.

 

 

Μελλοντικά
επιχειρηματικά σχέδια

 

(1)
Επιχειρηματικοί στόχοι

  Η Kia
προβλέπει για φέτος αύξηση των λειτουργικών κερδών με βάση τον αυξημένο όγκο
πωλήσεων, τη βελτιωμένη μέση τιμή πώλησης (ASP) και μίγμα των προϊόντων.
Συνοψίζοντας:


Παγκόσμιες πωλήσεις (βάσει χονδρικής) 2021: 2.922.000 μονάδες, αύξηση 12,1% σε
ετήσια βάση

– Έσοδα
2021: 65,6 τρισεκατομμύρια KRW, αύξηση 10,8% σε ετήσια βάση

– Λειτουργικό κέρδος 2021: 3,5 τρισεκατομμύρια KRW,
αύξηση 70,1% σε ετήσια βάση

 

(2) Περιθώριο λειτουργικού κέρδους

 

  Με την αυξημένη κερδοφορία των νέων ηλεκτρικών μοντέλων
EV, η Kia προσάρμοσε ανοδικά τους στόχους του λειτουργικού περιθώριου κέρδους
της σε σχέση με τα στοιχεία που είχαν αρχικά ανακοινωθεί πέρυσι. Η Kia στοχεύει
πλέον σε περιθώριο λειτουργικού κέρδους 5,4% για το 2021, καθώς και σε
περιθώριο λειτουργικού κέρδους 7,9% για το 2025.

 

(3) Οι βάσεις για την αύξηση του λειτουργικού περιθώριου
κέρδους

 

Ισορροπημένη
ανάπτυξη τόσο στις προηγμένες όσο και στις αναδυόμενες αγορές

  Η Kia
σκοπεύει να αυξήσει τις μεσοπρόθεσμες και μακροπρόθεσμες πωλήσεις της σε 3,8
εκατομμύρια μονάδες το 2025. Το ποσοστό των πωλήσεων των φιλικών προς το
περιβάλλον οχημάτων, που αναμένεται να φτάσει περίπου το 10% των συνολικών
πωλήσεων το 2021, προβλέπεται να αυξηθεί σε 22% έως το 2025. Για τις
αναδυόμενες αγορές, η εταιρεία θα επεκτείνει το μερίδιο αγοράς της μέσω της
τοπικής παραγωγής CKD (complete knock-down).

 

Βελτίωση
μίγματος προϊόντων

  Η Kia
αναμένει ότι η βελτίωση του ASP και του μίγματος προϊόντων, η οποία οδήγησε στη
βελτίωση της κερδοφορίας της εταιρείας πέρυσι, θα συνεχιστεί. Συγκεκριμένα, το
μερίδιο πωλήσεων των RV
s (αυτοκινούμενων οχημάτων) της εταιρείας αναμένεται να
συνεχίσει να αυξάνεται από το 56% του 2020 στο 65% το 2025.

 

Βελτίωση
της κερδοφορίας των ηλεκτρικών οχημάτων

  Αναμένεται
πως η Kia θα εισέλθει σε ένα νέο επίπεδο κερδοφορίας των ηλεκτρικών της
αυτοκινήτων (EV
s) με την κυκλοφορία του CV στο τέλος του τρέχοντος
έτους. Η εταιρεία αναμένει να επιτύχει κερδοφορία στο επίπεδο των υφιστάμενων
μοντέλων ICE (εσωτερικής καύσης) το 2025 προβλέποντας  ότι η βελτίωση του κόστους των EV
s θα ενισχυθεί συνεχώς μέσω
οικονομιών κλίμακας λόγω της επέκτασης του όγκου πωλήσεων των EV
s και της μείωσης του
κόστους υλικών μέσω των επενδύσεων στην Έρευνα &
Εξέλιξη (
R&D).

 

Σταθερό
και διαρκές επενδυτικό σχέδιο

  Το
επενδυτικό πρόγραμμα της Kia από το 2020 έως το 2025 αναμένεται να είναι ύψους
29 τρισεκατομμυρίων
KRW. Η Kia θα διατηρήσει το ετήσιο επίπεδο επενδύσεων των
περίπου 5 τρισεκατομμυρίων KRW, μειώνοντας τις τρέχουσες επενδύσεις σε
υπάρχοντες παραδοσιακούς επιχειρηματικούς τομείς και αυξάνοντας σταδιακά το
ποσοστό των στρατηγικών επενδύσεων για μελλοντικά πρότζεκτ, επεκτείνοντας
ταυτόχρονα τις επενδύσεις της στην Έρευνα & Εξέλιξη (R&D).